فرماندار بناب از ضرورت آمادگی تمامی ادارات در مقابله با حوادث طبیعی خبر داد و گفت: تا بحال برای مقابله با بارش های شدید و پیشگیری از وقوع سیلاب اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده است.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی جلسه مدیریت بحران شهرستان از ابلاغ آماده باش به تمامی ادارات در طول هفته جاری خبر داد و گفت: اقدامات مناسبی در چند روز گذشته توسط نیروهای شهرداری و ادارات خدمات رسان جهت هدایت آب های سطحی شهر و جلوگیری از نفوذ سیل به داخل شهر از رودخانه های شهرستان انجام شده است .

فرماندار بناب با تاکید بر اینکه هنوز دو سوم از ظرفیت سد علویان خالی است، گفت: اقدامات لازم جهت مدیریت سیلاب وارده به پشت سد انجام یافته است و جای هیچ گونه ناراحتی در این زمینه وجود ندارد.
وی بر لزوم آمادگی تمامی ظرفیت های موجود در شهرستان در مقابله با هر گونه حوادث طبیعی را خواستار شد و گفت: تمامی مدیران ادارات مربوطه می بایست در حالت آماده باش کامل بوده و اقدامات لازم جهت مقابله با بحران احتمالی را انجام دهند .
مقام عالی دولت در شهرستان بناب حضور تمامی دهیاران در روستاهای شهرستان را خواستار شد و گفت: دهیاران باید در روستاها حضور داشته و ضمن رصد اوضاع روستاها آمادگی لازم برای مقابله با بحران داشته باشند.
رئیس ستاد بحران شهرستان بناب از آماده نمودن ۱۰ سالن ورزشی با سیستم گرمایش کافی برای اسکان اضطراری در سطح شهرستان خبر داد و گفت: از مردم عزیز شهرستان درخواست می کنیم در طول هفته جاری از تردد و نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند و به اطلاعیه های شورای هماهنگی مدیریت بحران توجه کنند.

 فرماندار بناب در پایان با تاکید بر اینکه با تجاوز کنندگان به حریم و بستر رودخانه ها برخورد خواهد شد، گفت: شهرداری، امور آب، راه و ترابری و بخشداری مجاز هستند در حریم و بستر رودخانه ها هرجا که لازم باشد نسبت به لایروبی، ایجاد دیواره، دپوی خاک، حفاری، بستن مسیرهای عبور و مرور و تخلیه خانه ها اقدام نمایند.

انتهای پیام/ قدسی زاده