رئیس اداره تامین اجتماعی بناب از اجرای سامانه متمرکز ارائه خدمات غیر حضوری با عنوان طرح دکتر نوربخش در این شهرستان همزمان با سراسر استان خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب، جهانگیر درخشان صبح امروز در جمع برخی از کارفرمایان نهادهای دولتی و غیر دولتی شهرستان بناب بر ضرورت اجرای روش های نوین در خدمات تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: سامانه متمرکز ارائه خدمات غیر حضوری با عنوان طرح “دکتر نوربخش” یکی از روش هایی است موجب کاهش خدمات حضوری می شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بعد شبکه بهداشت نقش پررنگی در حوزه درمان و بهداشت کشور دارد، اذعان داشت: در حال حاضر ۶۵ هزار و ۷۴۸ از شهروندان بنابی یعنی بیش از ۵۰ درصد از جمعیت این شهرستان عضو این نهاد خدمات رسان هستند.

وی در تشریح عملکرد این اداره در ۱۰ ماهه سال گذشته گفت: تنها مبلغ ۲۳ میلیارد ریال در همین بازه زمانی جهت حق بیمه بیکاری برای بیمه شدگان تحت پوشش پرداخت شده است که رقم قابل توجهی به حساب می آید.

درخشان از حمایت های خوب دولت در پرداخت حق بیمه اکثر اقشار جامعه از طریق سوبسید و یا همان یارانه خبر داد و گفت: سال گذشته دولت تنها در ۱۰ ماه مبلغ ۱۸۸ میلیارد ریال برای اقشار مختلف یارانه پرداخت کرده است و بیمه شدگان از ۲۷ درصد حق بیمه تنها ۷ درصد را خود واریز کرده اند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب تحقق عدالت اجتماعی و توجه به قشر ضعیف و کم درآمد جامعه را از رسالت های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: در همین راستا تامین اجتماعی تنها در ۱۰ ماه از سال گذشته ۸۴۶ میلیارد ریال در بخش مختلف در این شهرستان هزینه کرده است که در مقابل درآمدهای حاصله، رقم بسیار خوب و بالایی است.

وی در پایان همدلی و تعامل همگانی در جهت تحقق اهداف سازمان تامین اجتماعی را ضروری دانست و اذعان داشت: از کارفرمایان عزیز انتظار داریم با پرداخت به موقع و کامل حق بیمه شدگان خود علاوه بر جلوگیری از ثبت جرائم دیرکرد پردخت ها، این سازمان را در ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت تر یاری دهند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ داود زیبائی