صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره های نوجوان سالم و سفیران سلامت در محل تالار معلم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره های نوجوان سالم و سفیران سلامت با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان دختر مدارس شهرستان بناب در تالار معلم برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان در این مراسم با تاکید بر اینکه سلامت به اندازه امنیت برای انسان دارای اهمیت است، اظهار داشت: عدم توجه به سلامت بدن به مرور زمان زمینه را برای ورود انواع بیماری ها به بدن افراد مهیا می کند که هزینه درمان به مراتب بالاتر از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه هستند.

دکتر حسینی گرایش خانواده ها و به تبع آن کودکان و نوجوانان به سمت فست فود را خطری بزرگ برای سلامتی جسمی آنان عنوان کرد و گفت: این طور غذا ها به دلایل مشخص زمینه را برای انواع بیماری ها مانند سرطان آماده می کند لذا از خانواده درخواست داریم از استفاده این طور غذاها به شدت پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آمار افراد چاق در این شهرستان و در کل کشور بسیار بالا رفته است، تصریح کرد: عدم توجه به تغذیه مناسب و عدم تحرک بخصوص در بین بانوان باعث شده است آمار چاقی در کشور ما نسبت به سایر کشورها بسیار بالاتر باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان در پایان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه خوبی به حوزه بهداشت و درمان دارد، اذعان داشت: در حال حاضر ۷۰ هزار نفر از جمعت شهری بناب تحت پوشش خدمات دولتی مجتمع سلامت طب قائم و مابقی از خدمات مرکز سلامت سینا استفاده می کنند.

در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب دانش آموزان را به عنوان سفیران سلامت اعلام کرد و گفت: دانش آموزان می بایست در خانواده تمامی قوانین جامعه را به پدر  و مادر خود گوشزد کنند.

قهرمانی ذهن پویا و فعال را نیازمند جسمی سالم دانست و گفت: اداره آموزش و پرورش بناب توجه ویژه ای به سلامتی جسمی دانش آموزان دارد و در این راستا از هیچ گونه اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

گفتنی است: در انتهای این مراسم با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش از نفرات برتر جشنواره در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی اول و دوم، متوسطه اول و دوم با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل به عمل آمد.

گزارش تصویری؛

 

انتهای گزارش/ داود زیبائی