عصر امروز به مناسبت روز معلم طی مراسمی با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از معلمین مدراس سما بناب تجلیل شد.

به گزارش انعکاس بناب، همزمان با ۱۲ اردیبهشت روز معلم طی مراسمی با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب و جمعی از مسئولان از معلمین مدارس سما بناب با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

ضیاءاله اعزازی در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت روز معلم اظهار داشت: معلمین  از ابتدای پیروی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در پیشرفت و آبادانی انقلاب داشتند که تعداد بالای شهدای معلم در این راه خود نماینگر این موضوع است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تفکر مهمترین ابزار در پیشرفت و توسعه یک جامعه است، اذعان داشت: این تفکر به وسیله معلمان به دانش آموزان آموخته می شود لذا نقش و جایگاه معلم در جامعه بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: اعم مشکلات امروز جامعه از حوزه فرهنگی و آموزشی منشا می گیرند که اگر به آموزش و پرورش توجه بیشتری شود قطعا این مشکلات و معضلات حل خواهد شد که بنده به شخصه در طول چند سال اخیر این موضوع را بارها و بارها به مسولان دولت و مجلس گوش زد کرده ام.

عضو کمسیون آموزش و تحقیات مجلس مشکل بیکاری امروز جوانان را نتیجه سیاست های غیر اصولی و نادرست مسئولان در ۲ دهه اخیر دانست و گفت: در دوره مجلس ششم که کاندید انتخابات بودم در جمع مردم به افزایش دانشگاه و دانشجو معترض شدم و اعلام کردم در آینده قشر تحصیل کرده بیکار افزایش پیدا خواهد کرد.

اعزازی تصریح کرد: عده ای از این حرف ناخوشایند شده و بنده را به دشمنی با دانشگاه و توسعه و گسترش علم محکوم کردند که حالا پس از ۲۰ سال به این نتیجه رسیده اند که بجای گرایش دانش آموزان به سوی مدرک گرایی کاش به کارآفرینی و مهارت آموزی آن ها توجه می کردند.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب معلم را کلید دار اصلی حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اگر همه امکانات و ساختمان مجلل وجود داشته باشد اما معلم برای آموزش نباشد این حوزه رسما بی فایده خواهد بود.

حجتی در پایان ضمن تقدیر از معلمین مدارس سما پیشرفت حوزه آموزش این واحد را بسیار خوب دانست و گفت: آما و نتایج  حاصله در مدارس سما  نشان می دهد معلمین در حوزه آموزش تلاش خوبی داشته اند که جا دارد از زحمات همه آن ها تقدیر و تشکر کنیم.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی