عضو کمیسیون آموزش مجلس از قوه قضائیه و نهادهای نظارتی خواستار بررسی صحت و سقم موضوع ارائه ارز ۳ میلیارد یورویی به دو خانواده مشهور و اطلاع رسانی به مردم شد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خانه ملت، ضیاءالله اعزازی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: از دولت می خواهیم به قوانین اقدام متقابل در مقابل آمریکا در خصوص برجام با قاطعیت عمل کند تا آمریکا بیش از این پررو نشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از دولت خواستار نظارت جدی بر بازار شد و افزود: مردم انتظار دارند قیمت ها کنترل شود متاسفانه مشخص نیست چه کسانی قیمت ها را مدیریت می کند قیمت ها بالا رفته و توان خرید مردم از بین رفته است.

وی یادآور شد: از کمیسیون های قضائی و حقوقی و اقتصادی مجلس می خواهیم بیش از پیش نظارت خود را بر تیم اقتصادی دولت افزایش دهند و بر قیمت ها از طریق سازمان تعزیرات قیمت ها نظارت جدی کنند البته متاسفانه دولت خود نیز عامل گرانی است به عنوان مثال در بحث قیمت.

وزیر صمت باید در مورد گرانی بازار خودرو اقدامات جدی را انجام دهد/ضرورت حمایت از تولیدکنندگان

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وزیر صمت باید در مورد گرانی بازار خودرو اقدامات جدی را انجام دهد، تصریح کرد: سال ۹۸ را مقام معظم رهبری رونق تولید نامگذاری کردند بنابراین باید از تولیدکنندگان حمایت مناسب صورت گیرد و ایجاد اشتغال در اولویت قرار گیرد.

اعزازی ملکی با انتقاد از اینکه سرمایه گذاران در پیچ و خم اداری کلافه شده اند، افزود: وام های بانکی با بهره های سرسام آور مانعی جدی در مسیر رونق تولید شده اند و باید فکری به حال تولیدکنندگان کرد زیرا بهره های سرسام آور بانکی با شان و منزلت نظام اسلامی ناسازگاری دارد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو گفت: در ایران اسلامی استانی به نام آذربایجان شرقی هم وجود دارد می طلبد سری به این استان هم بزنید؛ شما چندین بار از سوی مسئولان استانی دعوت شده اید اما هنوز جواب مثبتی ندادید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسئولان منتظر حضور شما هستند تا واحدهای ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب کلنگ زنی و اجرای پروژه شروع شود و عدم حضور شما در شهرستان علیرغم پیگیرهای فراوان باعث تاسف است.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان از شما انتظار دارند در خصوص پرداخت معوقات و مطالبات شان تنها به مصاحبه اکتفا نکنند بلکه پیگیر مطالبات شان باشید در این رابطه نیاز است شان و منزلت معلمان حفظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: البته در این رابطه نیاز است رئیس جمهور اراده و دستور ویژه صادر کند تا سازمان برنامه و بودجه پرداخت مطالبات را در اولویت ویژه قرار دهد.

معلمان از نظام جمهوری اسلامی سوال دارند چرا فقط آنها معوقات دارند

اعزازی ملکی با بیان اینکه معلمان از نظام جمهوری اسلامی سوال دارند چرا فقط آنها معوقات دارند و همیشه پرداخت مطالبات شان مساله ساز می شود، تصریح کرد: نمی شود کارکنان وزارت نفت و یا سایر سازمان های دیگر نیز معوقه داشته باشند انتظار می رود مجلس و دولت به این درخواست معلمان زحمتکش جواب مناسبی دهند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور خواستار تبدیل برخی روستاهای حوزه انتخابیه به شهر شد و گفت: از دولت و مجلس می خواهیم در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی در تمامی دستگاه های مختلف نظام اقدامات لازم را انجام داده و باعث ایجاد عدالت در میان کارکنان شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از وزارت ورزش و جوانان خواستار اقدامات جدی برای احقاق حق تیم تراکتورسازی شد.

وی افزود: جای بسی تاسف است که امروز در رسانه ها خبری منتشر شده که ۳ میلیارد یورو ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیمایی در اختیار شرکت های وابسته به دو خانواده مشهور قرار گرفته که در این رابطه از قوه قضائیه و نهادهای نظارتی می خواهیم که بررسی لازم را برای صحت و سقم این خبر و ارائه اطلاعات به مردم داشته باشند و اگر صحت داشته باشد بررسی کنند که آیا کالاهایی که با این ارز به کشور وارد شده با همان قیمت در اختیار مردم قرار گرفته یا نه./