معاون شهردار بناب گفت: با وجود اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری جهت نوسازی بافت های ناکارآمد شهری پروانه رایگان صادر می کند اما مردم به دلیل هزینه های بالای نظام مهندسی تمایلی برای نوسازی منازل خود نشان نمی دهند.

به گزارش انعکاس بناب، علیرضا علی اصغری در جلسه ستاد باز آفرینی شهری شهرستان با بیان اینکه بناب در سال جاری به عنوان یکی از شهرهای مطرح استان در ارائه طرح های باز آفرینی وجذب اعتبارات معرفی شده است، اظهار داشت: این امر در سایه تعامل و هماهنگی بین اعضا ستاد بازآفرینی شهر بناب به دست آمده است که امسال باعث شد ۱۳ پروژه مهم در حوزه با آفرینی شهری برای این شهرستان تعریف شود.

معاون شهردار بناب هزینه های بالای نظام مهندسی را مانع اصلی نوسازی بافت های ناکارآمد شهری اعلام کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری در حمایت از نوسازی مسکن در بافت های ناکارآمد شهری که یک طبقه پیلوت و دو طبقه مسکونی، پروانه ساخت را کاملا رایگان صادر می کند اما به دلیل هزینه های بالای نظام مهندسی این طرح با عدم استقبال مردم مواجه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر اهالی ساکنین بافت های ناکارآمد شهری از قشر کم درآمد جامعه محسوب می شوند، پرداخت هزینه های بالای نظام مهندسی خارج از توان آنان می باشد لذا دولت می بایست در این راستا از روش های مختلف مثل ارائه تسهیلات کم بهره از این قشرحمایت کند.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری بناب با اذعان بر اینکه محلات کوی پاسگاه، دیزج جنوبی، آغداش، رسالت و اکبرآباد در برنامه اجرایی آسفالت معابر از محل قیر رایگان سال ۹۷ قرار دارند، گفت: کارهای مقدماتی و زیر سازی این محله ها در حال انجام است که در اولین فرصت کار آسفالت ریزی نیز شروع خواهد شد.

وی افزود: همچنین شهرداری بناب کارهای تحقیقاتی و برآورد آسفالت محلات مرکزی شهر بخصوص بافت های فرسود و تاریخی را در دستور کار خود قرار داده است تا در صورت تخصیص قیر رایگان در سال جاری این نقاط نیز به سرعت آسفالت ریزی شوند.

انتهای پیام/ داود زیبائی