شهردار بناب با بیان اینکه بیش از 80 درصد از 4 و نیم کیلومتر قوبی چای در داخل شهر بناب دیوار کشی شده است، گفت: 20 درصد مابقی طرح در بلوار لاله است که درسال جاری کار دیوار حایل این رودخانه تمام خواهد شد.

محبوب تیزپاز صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب از تکمیل دیوارکشی قوبی چای خبر داد و گفت: این رودخانه در حدود ۴ و نیم کیلومتر از داخل محدوده شهری بناب عبور می کند که کار دیوار کشی آن بیش از ۸۰ درصد انجام شده است.

شهردار بناب با تاکید بر اینکه دیوار کشی قوبی چای امسال صدردصد تمکیل و به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت: اعتباری در حدود ۵ میلیارد و ۸۷۵ میلون ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری بناب برای دیوار کشی این رودخانه به شهرداری بناب تخصیص داده شد که با توجه به حمایت و تاکید دولت کار دیوار حایل این رودخانه در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: در سال ۹۷ ابتدا ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار با عنوان ساماندهی مسیر قوبی چای از محل اعتبارات دولتی به شهرداری داده شد و بعد به دلیل پیشرفت خوب کار ۶۷۵ میلون ریال دیگر  یعنی ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد و در مرحله دوم و با همین عنوان در سال ۹۷ برای ادامه دیوار کشی ۲ میلیارد ریال دیگر اعتبار تخصیص داده شد و به دلیل موفقیت مجدد پروژه ۲۵ درصد دیگر یعنی ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دیگر به شهرداری بناب داده شد.

کلیددار شهر بناب با بیان اینکه شهرداری با تمام امکانات و پتانسیل در حال تکمیل ادامه دیوار کشی قوبی چای است، اذعان کرد: ادامه ۲۰ درصد باقی مانده قوبی چایی در منطقه بلوار لاله ختم می شود که در حال حاضر کار دیوار کشی آن با سرعت خوبی در حال اجرا است.

شهردار بناب در پایان با بیان اینکه تکمیل این رودخانه موجب زیبا سازی نمای عمومی شهر خواهد شد، افزود: علاوه بر این با توجه به بارش های سنگین بهاری و حتی زمستانی در این شهرستان، بازسازی و دیوار کشی  رودخانه های شهر می تواند مانع نفوذ سیل به داخل شهر شوند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ داود زیبائی