نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه ادغام کلاس‌ها به دلیل کمبود معلم آسیب‌های آموزشی و تربیتی به دنبال دارد، گفت: نیروهای پراکنده در آموزش و پرورش ساماندهی شوند تا کلاس‌های درس بدون معلم نمانند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، ضیاءالله اعزازی ملکی با اشاره به رشد ۶ درصدی جمعیت دانش‌آموزی نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: آموزش و پرورش سال‌ها دانشگاه فرهنگیان را به حاشیه برد و برخلاف قوانین بالادستی مبنی بر جذب نیرو در سیستم آموزشی و تربیتی صرفا این درگاه، این مهم رعایت نشد و اکنون که این وزارتخانه با کمبود شدید نیروی انسانی رو به رو است و سالانه تعداد کثیری از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند جذب از طریق این دانشگاه مجددا مطرح شده است.

آموزش و پرورش تنها با جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان رستگار می‌شود

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها با جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان رستگار می‌شود، توضیح داد: تا سال ۱۴۰۰ با وجود افزایش جمعیت دانش‌آموزی تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش کاهش می‌یابد، از این رو مواردی همچون برنامه‌ریزی درخصوص چگونگی حفظ توازن نیروی انسانی و جمعیت دانش‌آموزی و جذب نیروی کاربلد و قابل‌اعتماد ضروری است به همین دلیل باید دانشگاه فرهنگیان را بیش از این تقویت کرد چراکه صرفا این دانشگاه می‌تواند چنین نیروهایی را برای آموزش و پرورش تربیت کند.

اگرچه آموزش و پرورش حرکت‌هایی را برای جذب بیشتر نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده اما ناچار است از طریق دیگر نیز جذب نیرو کند که این به معنای آسیب به سیستم آموزشی و تربیتی است.

وی ادامه داد: اگرچه آموزش و پرورش حرکت‌هایی را برای جذب بیشتر نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده اما ناچار است از طریق دیگر نیز جذب نیرو کند که این به معنای آسیب به سیستم آموزشی و تربیتی است.

ادغام کلاس‌ها به دلیل کمبود معلم آسیب‌های آموزشی و تربیتی به دنبال دارد

اعزازی ملکی همچنین با اشاره به اینکه اگر نیروی انسانی پراکنده در آموزش و پرورش ساماندهی نشوند کلاس‌های درس، بدون معلم خواهند ماند، بیان کرد: اکنون آموزش و پرورش به دلیل کمبود معلم در برخی مناطق مجبور به ادغام کلاس‌ها شده تا هیچ کلاسی بدون معلم نماند که این موضوع آسیب‌های فراوان آموزشی و تربیتی به دنبال دارد.

تراکم بالای کلاس‌ها تمرکز معلم و دانش‌آموز را کم می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: باید با برنامه‌ها و طرح‌های جانبی کیفیت آموزشی را تقویت کرد چراکه تراکم بالای کلاس‌ها، تمرکز معلم و دانش‌آموز را کم می‌کند.