رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت ماه لغایت 15 تیر ماه خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور و با همکاری تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی در شهرستان بناب اجرا می شود.

به گزارش انعکاس بناب، سید جلال حسینی صبح امروز طی نشستی با حضور مسئولان فرهنگی، سپاه، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، بسیج و اصحاب رسانه از شروع طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان بناب خبر داد و گفت: با توجه به افزایش بیماری های ناشی از فشار خون بالا سعی خواهیم کرد در حد توان فشار خون اکثر افراد بالای ۳۰ سال و بیماران کلیوی و زنان باردار را اندازه گیری و در سامانه شبکه سراسری کشور ثبت کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب میزان مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا را نگران کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰ میلیون در جهان جان خود را به علت فشار خون بالا از دست دادند که از این تعداد حدود ۹۷ هزار نفر از هموطنان ما بوده اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۳ درصد از مردم کشور فشار خون بالا دارند، اظهار داشت: متاسفانه تنها ۶۰ درصد از مردم از بیماری فشار خون بالای خود اطلاع دارند و از این تعداد حدود ۳۰ درصد برای درمان و پیشگیری بیماری خود اقدامی نمی کنند.

حسینی با اشاره به اینکه مصرف زیاد نمک، تغذیه نادرست و البته ورزش نکردن از عوامل مهم در افزایش فشار خون است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸ درصد زنان و حدود ۲۵ درصد از مردان کشور دارای فشار خون بالا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اذعان بر اینکه حدود ۱۵ درصد از افراد دارای فشار خون بالا در این شهرستان شناسایی شده اند، گفت: درطرح ملی کنترل فشار خون قصد داریم قشر بسیار زیادی از همشهریان را شناسایی و برای کمک به درمان آن ها اقدام کنیم که این کار همکاری مردم را نیز طلب می کند.

وی با بیان اینکه در مدت زمان اجرای طرح، شبکه بهداشت و درمان با همکاری سایر دستگاه ها با برپایی چادر و اعزام تیم های مختلف به پایگاه های بسیج و مساجد در شهر و روستاها کار اندازه گیری فشار خون را انجام خواهد داد، افزود: انجام این طرح نیازمند همکاری و تعامل کامل مردم و سایر ارگان ها است چرا که به دلیل وسیع بودن کار، شبکه بهداشت و درمان به تنهایی قادر به اجرای آن نخواهد بود.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام همشهریان در سراسر شهرستان درخواست داریم با حضور به اولین ایستگاهی که برای اندازه گیری فشار خون فراهم می شود ضمن کمک به اجرای این طرح از سلامت فشار خون خود مطلع شوند و خدایی ناکرده در صورت داشتن هر گونه مشکل فورا کارهای درمانی خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/داود زیبائی