دیوار انتهای مسیر شهرک فرهنگیان 3 و عدم مسیر گشایی این محل موج گلایه مندی و تضرر بسیار از ساکنین پرشمار این محل شده است.

به گزارش انعکاس بناب، در سال های که بیشتر شهرهای کشور جهت مسیر گشایی و توسعه مناطق شهری طرح های مختلفی را اجرا می کنند در محله فرهنگیان ۳ شهرمان دیواری این شهرک را به دو نیم تقسیم کرده است و اهالی آن طرف دیوار برای عبور و مرور و رفتن به هسته مرکزی شهر مجبورند چند کیلومتر مسیر را بیشتر طی کنند.

بنا به گفته اهالی محل، دانش آموزان ساکن در انتهای فرهنگیان  که مدرسه آن تنها آن طرف دیوار قرار دارد مجبورند هزینه های زیادی را برای سرویس پرداخت کنند تا بعد از پیمایش مسیری طولانی دوباره به آن طرف دیوار برسند که این کار تنها موجب هدر رفتن وقت و افزایش هزینه های خانواده های آن ها می شود.

از طرفی برخی از اهالی انتهای فرهنگیان دست به کار خطرناکی زده اند و با ساختن پله های سنگی در کنار دیوار به همراه فرزندان خود از روی دیوار عبور می کنند که با توجه به شیشه گذاری انجام شده  بر روی دیوار تعداد زیادی روزانه در این محل مصدوم و روانه بیمارستان می شوند.

رئیس شورای شهر بناب در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، اظهار داشت: به شخصه موافق هستم این دیوار هر چه زودتر برداشته شود تا اهالی بتوانند به راحتی از این محل عبور کنند.

محمد باقر ولائی (صحرائی) با بیان اینکه این موضوع می بایست توسط شهردار پیگیری شود، تصریح کرد: این مسیر گشایی ابتدا نیاز به تملک قطعه زمینی دارد که متعلق به اداره اوقاف شهرستان می باشد.

در ادامه این گزارش شهردار بناب نیز در گفتگو با این رسانه با تاکید بر اینکه در طرح تفصیلی شهری بناب این دیوار می بایست برداشته شود، گفت: در خصوص تملک این قطعه زمین با اداره اوقاف شهرستان گفتگو هایی انجام شده است که آن ها قبول کرده اند با پرداخت پول زمین و یا گرفتن قطعه زمین دیگر نسبت به واگذاری آن اقدام کنند.

وی افزود:چندی پیش عده ای اقدام به تخریب این دیوار کردند که بلافاصله با شکایت اداره اوقاف مواجه و طبق قانون مجبور شدیم مجوز ساخت مجدد این دیوار را بدهیم چرا که ابتدا باید زمین مورد نظر خریداری شود.

تیزپاز در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی شهرداری بناب توان اینکه این مقدار پول پرداخت کند و یا اینکه زمین دیگری را برای تملک این زمین به اداره اوقاف واگذار کند را ندارد و اگر خود اهالی برای خرید این زمین کمک کنند شهرداری برای تملک آن فورا اقدام و مسیر را باز گشایی خواهد کرد.

تهیه گزارش/ داود زیبائی