وضیعت اسفناک میدان امام علی (ع) در ورودی بناب_تبریز منظره ای زشت و دلگیر را ایجاد کرده است که قطعا تفکری از عدم توسعه یافتگی این شهر را در ذهن مهمانان و مسافران عبوری از این شهر به وجود می آورد.

به گزارش انعکاس بناب، ازقدیم الایام میدان ها و دروازه های ورودی هر شهر، نماد توسعه یافتگی آن محسوب می شدند و همچنان این تفکر در بین تمام جوامع دنیا وجود دارد چراکه در بدو ورود به یک شهر اولین میدان آنجا معیار سنجشی برای قضاوت توسعه یافتگی و عمرانی آن شهر و نحوه فعالیت مسئولان آن شهر برای گردشگران و مسافران به حساب می آید.

با این توصیف قصد داشتیم به میدان امام (ع) شهرمان که در یکی از مهمترین و شلوغ ترین ورودی های شهرستان بناب قرار دارد اشاره کنیم چراکه متاسفانه این ورودی بسیار مهم اکنون شرایط اسفناکی دارد و نیازمند یک ساماندهی ویژه از سوی مسئولان شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

این میدان سالیان سال است که به دلایل نامعلوم به صورت نیمه کار به حال خود رها شده و تندیس و تاسیسات این میدان تا حد زیادی پوسیده و درحال تخریب شدن هستند و در کل این میدان نمایی زشت و دلگیر را در ورودی اصلی بناب _ تبریز به وجود آورده است.

در چند سال اخیر مسئولان شورا و شهرداران سابق طرح هایی برای بازسازی این میدان که توسط معماران و نخبگان همین شهر به آن ها ارائه شده بود  را به تصویب رسانده بودند که متاسفانه با گذشت زمان و تغییرات مدیریت شهرداری این طرح ها به فراموشی سپرده شدند و این میدان با همان منظره نیمه کاره خود به حال خود رها شد.

حال در روزهایی که تمامی شهرهای دنیا جهت رونق گردشگری خود از تمام ظرفیت و پتانسیل ها موجود برای زیبا سازی شهرهای خود استفاده می کنند مسئولان شورا و شهرداری بناب نیز باید با برنامه پیش بروند و اجازه ندهند مسافرانی که به این شهرستان وارد می شوند در بدو ورود منظره نامناسب این میدان را ببینند و تصورات نادرستی از شهر زیبای بناب در ذهن خود نگه دارند چرا که ما مدعی هستیم قطب گردشگری جنوب استان شهر بناب می باشد!

در همین راستا و پیرو گزارش نوشته شده شهردار بناب در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، از برنامه ریزی شهرداری جهت ساماندهی این میدان خبر داد و گفت: متاسفانه پیمانکار میدان امام علی (ع) این پروژه را به صورت نیمه کاره رها کرده است که با جدیدت پیگیر هستیم که همین پیمانکار طرح نیمه کاره خود را به اتمام برساند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای بسیار نزدیک با پیمانکار جلسه ای ترتیب داده خواهد شد تا روند تکمیال این میدان از سر گرفته شود تا طرح را به صورت کامل و با نمایی زیبا از پیمانکار پروژه تحویل بگیریم.

تیزپاز در پایان با اذعان بر اینکه شورا و شهرداری طرح جایگزینی برای تغییر تندیس این میدان در نظر ندارد، تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی و هزینه های بالای شهرداری در نظر داریم همین تندیس امام (ع) را تکمیل و زیباسازی کنیم.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی