جشن بزرگ گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان بناب با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، مسئولان و خیرین برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، شامگاه روز شنبه مراسم جشن گلریزان با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، جمعی از مسئولان و خیرین شهرستان به منظور جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی برگزار شد.

علیرضا دهقان در این مراسم هدف اصلی از برگزاری این جشن را کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به خانواده های زندانیان شهرستان بناب اعلام کرد و گفت: خانواده های زندانیان اولین کسانی هستند که پس از زندانی شدن سرپرست خانواده نیازمند کمک هستند چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در کشور این قشر بیش تر از سایر اقشار جامعه در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.

وی در تشریح گزارش عملکرد انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بناب در سال ۹۷ اظهار داشت: سال گذشته این انجمن حدود یک میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال درآمد داشت که با این مبلغ توانست ۱۴ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان را از زندان آزاد و آن ها را به آغوش خانواده بازگرداند.

دادستان شهرستان بناب با بیان اینکه به ۱۲۴ خانواده زندانی های تحت پوشش این انجمن در سال گذشته خدمات رسانی شده است، گفت: این انجمن در چندین مرحله به این خانواده های تحت پوشش این انجمن به صورت نقدی و ۶ مرحله غیر نقدی (سبدکالا) کمک کرده است تا به نحوی مانع از وارد شدن فشار اقتصادی بر آن ها شوند.

رئیس هئیت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بناب یکی دیگر از برنامه های اصلی این انجمن را کمک به دانش آموزان خانواده های زندانیان عنوان کرد و گفت: ۱۱۹ دانش آموز تحت پوشش این انجمن هستند که سال گذشته به این عزیزان در تهیه لوازم تحریر، کیف، کتاب و لباس کمک شد.

وی در پایان توجه هر بیشتر مردم مومن و خیرین محترم در حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به خانوادهای آن ها را خواستار شد و گفت: این زندانیان سرپرست خانوادهای خود هستند که به دلایلی به حبس محکوم شده اند لذا می بایست به این افراد و خانوادهای آن ها کمک کرد تا علاوه بر انجام کار خیر مانع گسترش آسیب های اجتماعی شویم.

شایان ذکر است: در پایان مراسم جشن گلریزان شب گذشته با کمک خیران شهرستان حدود ۸۰۰ میلیون ریال کمک برای زندانیان و خانواده های آنان جمع آوری شد.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی