دبیر و مسئول شورای زکات شهرستان بناب از مردم عزیز بناب خواستند که زکات فطریه و کفاره روزه عمد و غیر عمد را فقط به افراد دارای کارت شناسایی و صندوقهای دارای برچسب تحویل دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بناب و دبیر شورای زکات شهرستان در گفتگو با انعکاس بناب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مردم عزیز بناب با اشاره به جزئیات و نحوه پرداخت زکات فطره گفت: جمع آوری و مصرف زکات فطریه مطابق با احکام مقام معظم رهبری بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد، فلذا از تمامی همشهریان عزیز تقاضا داریم به صندوقهای دارای مجوز مبالغ زکات خود را پرداخت کنند.

وی افزود: صندوقهای دارای مجوز ممهور به مهر شورای زکات و فرمانداری شهرستان بناب است که برچسب آن و کارت شناسایی صندوقدار به شکل زیر می باشد.

حبیب اله حیدری تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت ضعیف مردم به خصوص مددجویان کمیته امداد، انتظار می رود امسال نسبت به سالهای گذشته مردم فهیم بناب بیشتر در جهت محرومیت زدایی قدم برداشته و با کمیته امداد امام خمینی(ره) نهایت همکاری را داشته باشند.

حجت الاسلام ظهرابی مسئول زکات شهرستان بناب نیز با اشاره به آمار مبلغ جمع آوری شده در سال ۹۷، گفت: با همکاری و همت شهروندان عزیز بنابی در سال ۹۷ بیش از ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات فطریه جمع آوری شد، که در جهت محرومیت زدایی و طبق شرع مقدس اسلام با نظارت دبیرخانه شورای زکات به نیازمندان واقعی هزینه شده است.

گفتنی است شماره کارتهای زیر جهت سهولت در پرداخت زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد در اختیار مردم گذاشته شده است، که برای هر بخش شماره کارت آن متفاوت می باشد:

زکات فطریه عام: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۱۶۴۰

زکات فطریه سادات: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۹۱۶

کفاره غیر عمد: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۸۱۸۰

کفاره عمد: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۴۵۶

میزان فطریه و کفاره قضای روزه عذر بر اساس اعلام سایت دفتر مقام معظم رهبری حداقل فطریه برای هر نفر ۸۰۰۰۰ هزار ریال، کفاره یک روز قضای روزه عذر ۲۵۰۰۰ هزار ریال و کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر) ۱۵۰۰۰۰۰ هزار ریال می باشد.

انتهای پیام/ش