صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان پروژه کانال نهر قوملار آخوند قشلاق بناب افتتاح شد.

به گزارش انعکاس بناب، همزمان با هفته جهاد کشاورزی پروژه کانال نهر قوملار آخوند قشلاق بناب با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی و سایر مسئولان شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این پروژه بر روی انهار روستای آخوند قشلاق بطول هزار و ۵۰ متر کانال کشی شده است، اظهار داشت: این کانال ها به عنوان کانال فرعی، جزئی از شبکه پایاب سد علویان بوده و در حدود ۴۰ هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.

خیری در خصوص اهداف احداث این پروژه گفت: تامین آب زراعی روستای آخوند قشلاق بناب، تبدیل انهار سنتی به کانال های بتنی و گسترش شبکه های مدرن آبیاری، جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی، ارتقاء راندمان انتقال آب آبیاری در شبکه و رهاسازی آب مازاد به دریاچه از جمله اهداف اصلی این پروژه هستند.

وی در پایان با بیان اینکه این پروژه با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در عرض کمتر از ۲ سال تکمیل و وارد چرخه آبیاری کشاورزی شهرستان شد، تصریح کرد: در این پروژه بیش از ۵۰ خانوار می توانند از مزایای این طرح در آبیاری مزارع خود بهرمند شوند.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی