حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جابری گفت: متاسفانه اعتبارات حوزه فرهنگی و آموزشی برای مبارزه با مواد مخدر بسیار پایین است.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جابری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با گلایه شدید از نحوه تخصیص اعتبارات دولتی در حوزه های مختلف گفت: متاسفانه در برخی حوزه های غیر ضروری هزینه های میلیاردی می شود اما در حوزه فرهنگ، هنر و پیشگیری اعتبارات در حد صفر هستند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر می بایست در حوزه آموزش و پیشگیری بیشتر توجه شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی نهاد ها مانند اداره تبلیغات اسلامی که می تواند نقش مهمی در آگاه سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم داشته باشد ریالی اعتبار در راستای مبارزه با مواد مخدر دریافت نمی کند و یا اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر بناب برای دریافت یک خودرو چندین وقت منتظر باشد جای ناسف است.

وی با اذعان بر اینکه در صورت عدم برنامه ریزی دست برای نوجوانان و جوانان شاهد رشد آسیب های اجتماعی بخصوص مواد مخدر خواهیم بود، گفت: اینکه سن اعتیاد روز به روز در حال کاهش است نشان می دهد مسئولان در برنامه های کودکان و نوجوانان کم کاری کرده اند و برای اوقات فراغت و آموزش های آن ها درست برنامه ریزی نکرده اند.

حجت الاسلام جابری با اشاره به پرداخت بودجه های کلان به حوزهای موسیقی و محافل ناکارآمد در سطح کشور گفت: بجای ریخت و پاش های غیر معقول و نادرست دولت می بایست توجه و تمرکز خود را بروی آموزش و حوزه های فرهنگی معطوف کند تا از این طریق بتواند محیط اجتماعی کشور را در مقابله با فساد و اعتیاد سالم نگه دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در صورت کاهش اعتبارات فرهنگی شاهد رشد آسیب های اجتماعی خواهیم شد، خاطر نشان کرد: همه مسئولان کشور در قبال این مردم در نزد خداوند پاسخگو خواهند بود و اگر با کم کاری آن ها خانواده ای بر اثر اعتیاد، فساد و یا هر آسیب اجتماعی دیگر فرو بپاشد، در نزد خدا گناهکار خواهند بود.

در ادامه این جلسه دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر اینکه وظیفه هر انسانی است که برای نجات یک معتاد کاری انجام دهد، گفت: در شهرستان بناب همت مضاعفی برای مبارزه با مواد مخدر مشاهده می شود که کشفیات چند سال اخیر خود گواه این موضوع هستند.

استاد رحیمی با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از چهار معضل جهانی معرفی شده توسط سازمان ملل است، گفت: طبق آمار ۷۰ درصد تریاک دنیا در ایران کشف می شود که نشان از عزم جدی این کشور در مبازه با مواد مخدر را نشان می دهد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بهترین راه مبارزه با مواد مخدر افزایش آگاهی مردم است، گفت: بیش از نیمی از کشور جوان هستند که می بایست به مشکلات آن ها بخصوص اشتغال و ازدواج آن ها بیشتر توجه شود تا آن ها به سوی مواد مخدر کشیده نشوند..

انتهای پیام/ داود زیبائی