نماینده مردم بناب در مجلس خطاب به وزیر جهاد گفت: آب روستاهای بناب قابل شرب نیست همچنین به موضوع فاضلاب روستایی باید رسیدگی شود.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از خانه ملت، ضیاءالله اعزازی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: رهبر عزیز انقلاب اسلامی سلام و درود از خانه ملت بر محضر عالی و تشکر ویژه از شما دارم به خاطر مواضع قاطع و قدرتمندانه در برابر دشمنان ایران اسلامی. مردم ایران هزینه های زیادی برای استقلال خود داده و می دهند و حق ملت است که مستقل زندگی کنند همچنین از اعضای تیم والیبال کشورمان به خاطر برد پیروزمندانه شان تشکر می کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی درباره مسائل حوزه انتخابیه خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: جاده بناب-نقده با وجود ۲ میلیارد بودجه مصوب و تخصیص متأسفانه به علت عدم وجود پیمانکار تعطیل بوده و نیاز به فعال کردن پروژه و جذب بودجه مصوب در موعد مقرر وجود دارد.

وی افزود: در سفر اخیر وزیر راه به آذربایجان شرقی وضعیت آسفالت های استان مشاهده شد که واقعا اسفناک بود به خصوص جاده بناب-مراغه و بناب-تبریز نیاز شدید به روکش آسفالت دارد همچنین راه های روستایی منطقه نیز نیازمند روکش آسفالت است.

اعزازی ملکی در ادامه با بیان اینکه مجتمع ورزشی بناب نیز نیازمند رسیدگی است، عنوان کرد: شهرستان بناب استخر ندارد و مردم شهرستان از ورزش شنا محروم هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: آب شرب بناب نیاز به بررسی دارد و با توجه به اینکه آب های زیرزمینی دارای مشکلات عدیده ای بوده که دستور بررسی جدی از سوی شما را می خواهد تا مشکلات آب شرب بناب رفع شود. درباره روستاها نیز نیازمند رسیدگی به آب شرب هستیم که قابل شرب نیستند همچنین به مسأله فاضلاب روستایی توجه شود و آب کشاورزی نیز نیازمند رسیدگی به موضوع حقآبه ها است.

وی در ادامه خطاب به وزیر ورزش بیان داشت: روستاهای منطقه از موضوع ورزش محروم هستند و برخی روستاها نیازمند بودجه برای احداث سالن ورزشی هستند.

اعزازی ملکی خطاب به وزیر بهداشت عنوان کرد: در سال ۸۹ احداث بیمارستان بناب برای جایگزینی بیمارستان امام(ره) تصویب شد علیرغم وجود تجهیزات، اما ساختمان بیمارستان فرسوده است و نیازمند بازسازی است البته در محوطه بیمارستان جایابی صورت گرفته تا ساخته شود بعد تخریب شود همچنین نیاز شهرستان به اورژانس هوایی را مد نظر داشته باشید چرا که موقعیت جغرافیایی نیازمند این اورژانس است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی خطاب به وزیر نفت گفت: بحث پتروشیمی بناب را چندبار مطرح کردیم که باید دستور دهید انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه با لطف خدا احیا شد اما نباید مجدد غافل شویم بلکه باید احیای این موضوع با جدیت پیگیری شده و اعتبارات وعده داده شده تخصیص یافته و الگوی کشت کشاورزان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه که ابلاغ شده اجرا شود./