مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه سالانه 30 هزار تن کشمش در این شهرستان تولید می شود، گفت: این میزان تولید، شهرستان بناب را به قطب تولید کشمش استان تبدیل کرده است.

روح اله خیری صبح در گفتگو با خبر نگار انعکاس بناب، با بیان اینکه تعداد بیست کارخانه فرآوری و بسته بندی کشمش در شهرستان بناب وجود دارد، گفت:  سالانه تولید کشمش در بناب بالغ بر ۳۰ هزار تن است که حدود ۲۵ هزار تن از آن به کشور های خارجی از جمله روسیه، عراق، سوریه، اسپانیا، لهستان و …. صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به اینکه تولیدات واحد های صنعتی کشاورزی ضمن ارز آوری منجر به اشتغال زایی هزار و ۱۰۰ نفر شده است، اظهار داشت: فرصت بسیار مناسبی برای باغ های انگور و باغداران منطقه ایجاد شده است که محصول خود را سریع و آسان و با قیمت بالا بفروش برسانند.

وی در پایان گفت: با عنایت به جنبه صادراتی و بازار مصرف جهانی تولیدات این کارخانجات و تاثیر موثر و مفید این صنعت در اشتغال و ارزآوری مصمم هستیم برای متقاضیان جدید علاقمند در زمین های غیر مستعد برای زراعت و باغداری در کنار جاده های ارتباطی، موافقت اجرای طرح صادر و جهت احداث و بهره برداری حمایت نماییم.

انتهای پیام زیبائی