شهردار بناب با بیان اینکه سکان شهرداری را با 250 میلیارد ریال تحویل گرفتم، گفت: طی چند ماه اخیر با کمک اعضای شورای شهر 110 میلیارد ریال از بدهی ها پرداخت شده است.

به گزارش انعکاس بناب، محبوب تیزپاز ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه طی گذشت زمان و با تغییر روش های زندگی مطالبات مردم از شهرداری بیشتر و بروزتر می شود، اظهار داشت: طی سالیان قبل همشهریان با توجه به مشکلات و کمبودهای شهری، از عملکرد شهرداری راضی نیستند و به گونه ای بین مردم و این نهاد خدمات رسان عدم ارتباط مناسب و فاصله همفکری و تعامل ایجاد شده است.

شهردار بناب با تاکید براینکه شهرداری از تمام ظرفیت ها و امکانات خود برای توسعه و آبادانی شهر استفاده می کند، گفت: این پیشرفت تنها توسط شهرداری امکان پذیر نیست و مردم و سایر مسئولان شهرستان می بایست با شهرداری همکاری کنند لذا بر این باوریم می بایست تعامل بیشتر بین مردم و شهرداری برقرار باشد.

تیزپاز با بیان اینکه سکان شهرداری بناب را با ۲۵۰ میلیارد ریال بدهی در حوزه های مختلف تحویل گرفتم، اظهار داشت: این مقدار بدهی توان و ذهن شهرداری را در ارائه خدمات بهتر تضعیف کرده بود که با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر در چند ماهه اخیر توانسته ایم بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از بدهی های شهرداری را به صورت نقدی و غیر نقدی پرداخت کنیم.

وی از تکمیل و بازسازی قوبی چای در محدود شهری از محل اعتبارات بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: کار احداث دیوارهای این رودخانه در دو فاز انجام شد که در فاز اول با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و در فاز دوم با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال این کار در حال انجام است که به دلیل تعهد به انجام کار و تکمیل بهتر پروژه به هرکدام از اعتبارات فاز اول و دوم ۲۵ درصد اعتبار بیشتر داده شد.

شهردار بناب تصریح کرد: از کل اعتبارات ۳۹ میلیارد ریالی از که محل اعتبارات بازآفرینی شهری در سال ۹۷ در اختیار شهرداری قرار گرفت پروژه هایی مانند احداث یک دهانه پل ارتباطی در بخشی از قوبی چای، کتابخانه محله دیزج جنوبی، احداث فرهنگ سرا، سالن ورزشی دیزج جنوبی و چند طرح دیگر احداث و یا در حال تکمیل شدن هستند.

کلیددار بناب در خصوص موضوع آسفات خیابان ها و معابر شهری بناب گفت: سال گذشته حدود ۲۰۰ تن قیر رایگان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای بناب تخصیص داده شد که تا به الان حدود ۱۳۰ تن آن جذب و استفاده شده و ۷۰ تن باقی مانده طی سال جاری جذب و در آسفالت ریزی کوچه ها و معابر استفاده خواهد شد.

تیزپاز نیاری با بیان اینکه شورا و شهرداری  برای حل مشکل آسفات معابر شهری هر ساله اعتباری مناسب در نظر می گیرند، گفت: امسال ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارا شورا و شهرداری بناب برای آسفات در نظر گرفته شده است تا از این طریق بتوان تمام کوچه ها و محل های که هزینه خودیاری آن ها طی سال های گذشته پرداخت شده است را تا پایان سال جاری آسفالت ریزی کنیم.

وی افزود: شهرداری بناب برای اولین بار در طول تاریخ توانسته کارخانه بازیافت آسفالت را در این شهر احداث کند که روزانه چیزی حدود ۴۰ تن آسفالت از محل با کمترین هزینه تولید می شود که این مقدار تا به حال توانسته در آسفالت ریزی و لکه گیری بیشتر خیابان و معبار بناب کمک خوبی باشد که سعی خواهیم کرد با توسعه این کارخانه تولید روزانه آن را افزایش دهیم و همچنین امسال دستگاه ترمیم آسفات را با اعتبار حدود یک و نیم میلیارد ریال خریداری خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات را از طریق آن حل کنیم.

شهردار بناب در تشریح طرح های مهم  شهرداری در سال جاری گفت: خوشبختانه طرح جامع بناب که یکی از پروژه های مهم شهرداری است طی روزهای آینده با حضور مشاور طرح، معاون عمرانی استاندار، مسئولان اداره کل راه و شهرسازی، فرماندار، شهردار و کارشناسان امر طی جلسه ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بتوانیم هر چه زودتر این را بدون هیچ اشتباهی تکمیل کنیم.

تیزپاز در مورد تخلفات و سودجویی برخی افراد در طرح جامع بناب گفت: اینکه عده ای نقشه این طرح را در اختیار دارند و یا اینکه تاثیری بر روی این طرح خواهند گذاشت کاملا بحثی اشتباه و بیهوده است چراکه اصل این نقشه به صورت محرمانه در اختیار شهرداری و فرمانداری قرار دارد و هنوز به هیچ وجه تاییدی بر این طرح نشده است بنابراین هر گونه دلال بازی در این طرح برای افراد سودجو بیهوده خواهد بود.

کلیددار شهر بناب از مراحل نهایی تکمیل و بازسازی استخر شهرداری خبر داد و گفت: سوله این استخر کاملا پوسیده شده بود که در حال حاضر تمامی کارشناسان و نیروهای شهرداری با تمام توان خود در حال بازسازی این مکان تفریحی و ورزشی هستند تا در آینده بسیار نزدیک بازگشایی شود.

وی در پایان در خصوص اقدامات شهرداری در حوزه خدمات شهری گفت: روزانه حدود ۸۰ تن زباله و ۳۰ تن نخاله در این شهر جمع آوری می شود و همچنین شهرداری طی چند وقت گذشته اقداماتی بسیاری از قبیل زنده گیری ۳۳۲ قلاده سگ ولگرد، لایه روبی جوی های آب، گل کاری؛ سم پاشی درختان و فضاهای سبز و غیره را انجام داده است.

انتهای پیام/ داود زیبائی