دانشگاه بناب پیرو حاشیه سازی های اخیر توسط برخی خبرگزاریها بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر می باشد:

به گزارش انعکاس بناب، متن بیانیه به شرح ذیل است؛

بسمه تعالی
پیرو اخبار منتشر شده اخیر در مورد دانشگاه بناب به اطلاع می­رساند که به دنبال اتمام قرارداد پیمانکار نیروهای شرکتی دانشگاه بناب در پایان اسفندماه ۱۳۹۷، قرارداد مذکور به مدت ۳ ماه در سال ۱۳۹۸ تمدید شده و در پایان خرداد ماه ۱۳۹۸ کل قرارداد به پایان رسید. قرارداد پیمانکار نیروهای شرکتی دانشگاه بناب در سال ۱۳۹۷ شامل ۳۷ نفر بوده که با توجه به مصوبه هیات امنای این دانشگاه مبنی بر کاهش نیروهای شرکتی و با توجه به مشکلات مالی دانشگاه، مناقصه جدید این قرارداد با تعداد ۲۵ نیروی شرکتی برگزار گردید. خاطر نشان می­سازد که با توجه به گذشت ۳ ماه از سال ۱۳۹۸ و این نکته که بودجه تخصیص یافته به دانشگاه در این مدت بسیار کمتر از ۲۵ درصد بودجه مصوب سالانه بوده لذا اداره دانشگاه با این بودجه مشکلات بسیاری را به دنبال داشته و مدیریت امور جاری دانشگاه از قبیل حقوق کارکنان و اعضای هیئت علمی، مسائل فرهنگی، دانشجویی، آموزشی، پژوهشی، عمرانی و … نیازمند مدیریت بهتر بودجه ­های تخصیص ­یافته می­باشد. لازم به ذکر است که این موضوع در مورد کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی دانشگاه مطرح نبوده و بر طبق قوانین، دانشگاه هیچ­گونه تعهدی درمورد استخدام نیروهای شرکتی نداشته است. همچنین به اطلاع می­رساند که قرارداد جدید پیمانکار نیروهای شرکتی بر اساس قوانین و مقررات بوده و هرگونه شائبه دخالت امور سیاسی و سلیقه­ ای در این مورد کذب محض می­باشد.

مجدداً خاطرنشان می­گردد که آنچه انجام گرفته است بر مبنای قوانین و مقررات و در چهارچوب مصوبات قانونی بوده و التزام به قانون برای همگان امری ضروری می­باشد؛ بدیهی است اصلاح رویه­ های اداری و چابک­سازی سیستم اداری موجب بهبود خدمت­ رسانی به دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه بوده و باعث پیشرفت دانشگاه خواهد شد.

پیرو این خبر، تصاویر و اخباری جعلی، مبنی بر تجمع دانشجویان و یا اساتید این دانشگاه در فضای مجازی منتشر شده است که به منظور شفاف ­سازی اخبار منتشر شده توضیحات ذیل ارائه می­ شود:

۱-  پیرامون تصویر مربوط به تجمع دانشجویی باید اشاره کرد که تصویر مذکور در زمان ورود دانشجویان به ساختمان فنی و مهندسی و به منظور شرکت در آزمون­های پایان ترم آموزشی دانشگاه گرفته شده و همان گونه که در تصاویر نیز مشخص است جمعی از دانشجویان در حال قرائت شماره صندلی خود برای ورود به جلسه امتحانی می­ باشند.

* در مورد اخبار و تصویر جعلی منتشر شده در خصوص تحصن اساتید دانشگاه بناب در مقابل وزارت علوم نیز خاطرنشان می­ شود که تصویر انتشار یافته، برگرفته از خبر سایت تابناک و سایر خبرگزاری­ها پیرامون اعتراض دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صدا و سیما در مقابل وزارت علوم می ­باشد که لینک خبر مربوطه جهت شفاف­سازی بیش­تر در ادامه آورده شده است:

لینک خبر سایت تابناک در مورد اعتراض دانشجویان دانشگاه صدا و سیما

خبر منتشر شده توسط خبرگزاری دانشجو

از اصحاب رسانه انتظار می­رود که برای احترام به مخاطبین خود و حفظ اعتبار خبررسانی، صداقت حرفه­ ای را رعایت کرده و از گسترش اخبار جعلی و ساختگی جلوگیری نمایند. بدیهی است دانشگاه بناب از طریق مراجع قانونی پیگیر انتشار این اخبار جعلی بوده و پیگرد این موضوع از طریق مراجع ذیصلاح را حق قانونی خود می­ داند.