فرماندار بناب با بیان اینکه بیشتر روستاهای شهرستان دارای ظرفیت های زیادی در تمام حوزه ها هستند، گفت: تمامی دستگاه های دولتی می بایست در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستائیان تلاش کنند.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه توسعه اشتغال پایدار روستایی شهرستان با اشاره به کاهش سطح آب دریاچه ارومیه و تاثیر آن بر کشاورزی منطقه اظهار داشت: این کم آبی و کاهش کیفیت آن مشکلات زیادی برای معیشت اهالی روستایی منطقه ایجاد کرده است که دولت برای تغییر معیشت این قشر برنامه ریزی های خوبی کرده است.

فرماندار بناب با بیان اینکه بناب به عنوان یکی از شهرستان همجوار دریاچه ارومیه در برنامه معیشت اشتغال روستایی دولت قرار دارد، تصریح کرد: شاید در ظاهر سرعت  اجرای برنامه اشتغال پایدار روستایی کند به نظر برسد اما در عمل کارهای اساسی خوبی در این راستا انجام شده است.

وی با اذعان بر اینکه شهر جدید خوشه مهر و دو روستای قرچپق و زوارق به عنوان مراکز پایلوت اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان انتخاب شده اند، گفت: تمامی دستگاه های دولتی در این راستا برنامه های متعددی را در این مناطق انجام داده اند که تا به الان نتایج مورد قبولی به دست آمده است.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با تاکید براینکه با توجه بیشتر به اشتغال پایدار روستایی در نتیجه مهاجرت روستا به شهر کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: با وجود اینکه تمام روستاهای شهرستان از امکاناتی مانند آب، برق، گاز، بهداشت و غیره برخوردار هستند اما با هدف اشتغال وارد شهر می شوند که مهاجرت و در نتیجه تمرکز جمعیت در یک نقطه از شهرستان مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

رفیعی با بیان اینکه اکثر روستاهای شهرستان دارای پتانسیل و ظرفیت های خدادادی متعددی هستند، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه ها می بایست در راستای افزایش آگاهی روستائیان در راستای بهره بری از روش ها و تکنیک های جدید و نوین در تمام حوزه های اشتغال، تلاش کنند که این از مهمترین رسالت های آن ها به شمار می آید.

فرماندار بناب با گلایه از عدم قبول اسناد روستایی از طرف بانک ها به عنوان ضمانت نامه گفت: بیش از ۹۰ درصد از اسناد روستایی شهرستان دارای ثبت رسمی هستند و از نظر قانونی هیچ گونه مشکلی ندارند لذا از بانک ها انتظار داریم هر چه زودتر برای حل این مشکل اقدام کنند تا متقضایان دریافت تسهیلات در روستاها با مشکل مواجه نشوند.

وی بر ضرورت بازنگری بر قوانین تغییر کاربری اراضی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: بناب از نظر جغرافیایی از جهات مختلفی دارای محدودیت هایی است که همین عوامل موجب شده است سرمایه گذاران متعددی به دلیل نبود زمین صنعتی از سرمایه گذاری در این شهرستان منصرف شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان بناب در حوزه کشاورزی بسیار فعال است و از طرفی خام فروشی تنها موجب تضرر تولیدکنندگان اصلی بخصوص بخش کشاورزی می شود لذا انتظار داریم در برخی روستاها بخشی از اراضی جهت صنعت تولید و بسته بندی مواد که از نظر آلودگی زیست محیطی هیچ گونه مشکلی ندارند، تغییر کاربری پیدا کنند.

فرماندار بناب در پایان با تاکید بر اینکه تمامی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی می بایست در راستای ایجاد اشتغال هزینه شود، گفت: شهرستان بناب از نظر گردشگری دارای پتانسیل های بسیار بالای است که علاقه مندان بخصوص در روستاها می توانند جهت تسهیلات بوم گردی اقدام کنند تا در کنار توسعه گردشگری شهرستان، اشتغال نیزی برای عده ای ایجاد شود.

انتهای پیام/ داود زیبائی