صبح امروز اولین دوره خبرنگاری و عکاسی پانا با همکاری اداره آموزش و پرورش بناب و با حضور بیش از 80 نفر از دانش آموزان علاقه مند در کانون فرهنگی و تربیتی 13 آبان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، محمود قهرمانی در ابتدای این دوره آموزشی در جمع دانش آموزان با بیان اینکه لازمه پیشرفت و توسعه هر کشور در هر حوزه ای توجه به جایگاه خبرنگار است، اظهار داشت: اگر در طول تاریخ به کشورهای پیشرفته نگاه کنیم پی خواهیم برد آن ها به جایگاه خبر و در نتیجه خبرنگار اهمیت ویژه های  داشته اند.

وی افزود: خبرنگاران چشم و چراغ یک جامعه محسوب می شوند و می توانند انحرافات و اشکالات دستگاه های دولتی و غیر دولتی را به خوبی به گوش مسئولان مربوطه برسانند و در کل حالت خود کنترلی را در ارگان ها ایجاد کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب به برخی از ویژگی های یک خبرنگار اشاره کرد و گفت: اولین ویژیگی مهم برای یک خبرنگار موفق، حفظ استقلال و دوری از جریانات سیاسی است تا باتکیه بر این امر بتواند اخبار را درست منتشر کرده و هدف اصلی که اعتلای نظام جمهوری اسلامی است را ادامه بدهد.

وی افزود: هر خبرنگار باید در نگارش اخبار خود به سه نکته مهم توجه دقیقی داشته باشد؛ اول اینکه اطلاعات را دقیق بیان کند و دوم اینکه تمامی جوانب را در نظر داشته باشد و سوم این که اطلاعات را به موقع انتشار دهد تا خبر دارای ارزش و نشر عمومی باشد.

گزارش تصویری؛

نگارنده خبر/ داود زیبائی