سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با تاکید بر اینکه افراد بالای 30 در بناب حتما جهت اندازه گیری فشار خون اقدام کنند، گفت: تمامی مراکز بهداشت و چادرهای نسب شده در سطح شهرستان تنها تا پایان پنج شنبه این هفته آماده خدمات رسانی هستند.

دکتر سید جلال حسینی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با بیان اینکه فشار خون بالا عامل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، اظهار داشت: متاسفانه بیش از ۴۰ درصد از افراد کشور مبتلا به فشار خون از ابتلای خود به این بیماری خبر ندارند.

سرپرست شبکه یهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد افراد دارای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون بالا هستند، گفت: در همین راستا وزارت بهداشت و درمان طرح بسیج کنترل فشار خون را برای این قشر اجرا می کند که انتظار داریم تمامی افراد بالای ۳۰ سال در این شهرستان حتما در این طرح شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح تمامی اطلاعات پزشکی هر فرد به صورت محرمانه در سامانه سیب متعلق به وزارت بهداشت ثبت و نگهداری خواهد شد، گفت: این اطلاعات این امکان را به وجود می آورد تا هر فرد در هر نقطه از کشور بتواند دسترسی راحتی به اطلاعات خود داشته باشد و در صورت مراجعه به مراکز درمان سایر استان ها با مشکل مواجه نشود که قطعا با سیاست دولت مبنی بر الکترونیکی کردن خدمات پزشکی، درج این اطلاعات ضروری خواهد بود.

دکتر حسینی با اشاره به جمعیت بیش از ۱۴۳ هزار نفری شهرستان بناب، گفت: بیش از ۷۸ هزار نفر از جمعت شهرستان بالای ۳۰ سال دارند که امیدواریم این افراد تا فرصت باقی مانده اندک روز پنجشنبه ۱۳ تیر ماه به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه و با در دست داشتن کارت ملی علاوه بر اندازه گیری فشار خون خود اطلاعات درمانی خود را در سامانه سراسری سیب ثبت کنند.

وی با بیان اینکه تا به الان ۱۱ هزار و ۱۱۴ نفر از همشهریان واجد شرایط نسبت به اندازه گیری فشار خون خود اقدام کرده اند، گفت: از این تعداد ۸۴ نفر به دلیل فشار خون بالا فورا به بیمارستان ارجاع داده شدند و حدود ۲ هزار ۶۶۱ نفر نیز به صورت غیر فوری به بیمارستان ها معرفی می شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه زمان اجرای این طرح به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد، گفت: تمامی مراکز بهداشت و چادرهای نصب شده در سطح شهرستان آماده اند تا پایان روز پنج شنبه هفته جاری نسبت اندازه گیری فشار خون و درج اطلاعات افراد متقاضی اقدام کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی