همایش نکوداشت روز دهیار با حضور مهندس امین رفیعی فرماندار بناب، پور ناجی بخشدار بخش مرکزی شهرستان بناب و جمعی از دهیاران روستاهای توابع در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از تسنیم امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از دهیاران و شهرداران که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، اظهار کرد: دهیاران به عنوان بازوان اجرایی فرمانداران، بخشداران در صف مقدم خدمت به مردم هستند.

رفیعی فرماندار بناب با بیان اینکه شهرستان بناب با توجه به فعالیت‌های در حال انجام به کارگاه کار و تلاش تبدیل شده است، تصریح کرد: خوشختانه در همه بخش ها و حوزه ها شهرستان شاهد کار و فعالیت هستیم.

وی به حضور پررنگ شوراها و دهیاران در تمامی برنامه و فعالیت های شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: اعلام مشکلات توسط دهیاران در حوزه های آب، برق و سایر بخش ها از جمله مشکلات عدیده ای از جمله روستای خانه برق جدید که اخیرا در بحث زیر سازی آسفالت و جابه جایی تیر برق با اداره برق این شهرستان با مشکلاتی مواجهه شده اند همگی نشان دهنده دغدغه دهیاران و فعالیت آنان است.

فرماندار بناب در بخش دیگری از سخنان خود وضیعت آسفالت های روستاها را در مقایسه با بعضی از محلات شهرستان بناب را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در چند سال اخیر با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به آسفالت ریزی روستاها اختصاص یافته است و اعتبارات روستاها در مقایسه با اعتبارات تخصیصی شهری به شهرداری یازده میلیارد تومان اختصاص یافته است که به دلیل نیروی انسانی بیشتر در مجموعه شهرداری عاملی کاهنده برای پیشرفت حوزه عمرانی و زیبایی شهرستان را به وجود آورده است و مدیریت شهرداری با این مشکل در چالش است که امیدواریم با کمک همه مسئولان به ویژه دهیاران و مشکلات حداقلی در روستاها این مشکلات رفع شود.

در ادامه جلسه امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب اظهار داشت: در سیستم جدید مدیریتی کشور، مدیریت به دهیاری ها سپرده شده که این مهم نماد دموکراسی در کشور است که دهیاران منتخبین مردم بوده که فضای سیاسی کشور را به سمت تحولات عمیق در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، مدنی و فرهنگی برده است.

 مقام عالی دولت در شهرستان بناب در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تاثیر رسانه ها و فضای مجازی اظهار کرد: رسانه و فضای مجازی امروزه به مانند نورافکن هایی عمل کرده و همه اتفاقات مثبت و منفی را از دور افتاده ترین نقاط و در کمترین زمان پخش می کنند و این به نوبه خود باعث شده ساختارهای سیاسی و اجتماعی جامعه به سمت بلوغ برود.

وی افزود روستاها هم از ظرفیت حوزه خبری شهرستان در ارائه عملکردهای خودشان از این ظرفیت ها استفاده کنند و در صورت دسترسی با ایجاد کانال های فضای مجازی در چهارچوب قانونی عملکرد خودشان را می توانند به مردم اطلاع رسانی کنند.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/