رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب با ابراز گلایه از اینکه تنها 30 درصد ادارات شهرستان جهت تردد معلولان و سالمندان مناسب سازی شده اند، گفت: مناسب سازی انجام شده توسط این تعداد اداره هم با استانداردهای جهانی مطابقت ندارد.

به گزارش انعکاس بناب، دُرنا درخشی صبح امروز در جلسه مناسب سازی اماکن شهری و شورای سالمندان ضمن تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی با بیان اینکه حدود یک چهارم جمعیت جهان درگیر انواع معلولیت هستند، گفت: در کشور ما نیز حدود ۱۰ درصد دارای معلولیت هستند که می بایست به نیازهای آن ها در سطح جامعه توجه ویژه شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب خواستار توجه هر بیشتر مسئولان به مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای رفت و آمد معلولان و سالمندان شد و گفت: این قشر از جامعه نیاز دارند مانند سایر مردم در شهر تردد کنند که می بایست زیر ساخت های مناسبی برای تردد این افراد تهیه شود.

وی با تاکید براینکه توجه به حقوق شهروندی معلولان می بایست به صورت یک فرهنگ نهادینه شود، اذعان داشت: مناسب سازی اماکن عمومی تنها جهت استفاده معلولان و جانبازان نیست چراکه سایر اقشار جامعه مانند زنان باردار، سالمندان و کودکان نیز نیازمند این مناسب سازی جهت رفت و آمد آسان تر هستند.

درخشی با ابراز گلایه از اینکه تنها ۳۰ درصد ادارات شهرستان بناب جهت تردد معلولان و سالمندان مناسب سازی شده اند، اظهار داشت: طی چند سال اخیر این موضوع به صورتی جدی به مسئولان ادارات گوشزد می شود اما متاسفانه تا به این لحظه تنها تعداد محدودی از ادارات به این موضوع توجه کرده اند که مناسب سازی انجام شده تعدادی از این ۳۰ درصد هم با استاندارهای جهانی مطابقت ندارد و معلولان و سایر گروه های هدف نمی توانند به راحتی از این مسیر ها استفاده کنند.

وی افزود: سایر امکان عمومی مانند پارک ها و مراکز ورزشی نیازمند توجه و مناسب سازی هستند و متاسفانه تنها بانک رفاه جهت رعایت حال معلولان و سالمندان دو دستگاه خود پرداز خود را مناسب سازی کرده است و سایر بانک ها به این موضوع مهم توجه ای نکرده اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از معلولان و سالمندان نیازمند همکاری همه مردم و نهادهای دولتی و غیر دولتی است، گفت: اداره بهزیستی بر حسب تعهد و رسالت خود از تمام امکانات و پتانسیل های خود برای این قشر استفاده خواهد کرد و در صورت نیاز آماده همکاری و مشاوره جهت مناسب سازی اماکن با سایر ادارات نیز است.

انتهای پیام/ داود زیبائی