شهردار بناب با اشاره به وضیعت نامناسب عمومی شهری بناب گفت: متاسفانه وضیعت آسفالت و پیاده روهای شهر بناب بسیار اسفناک است بنابراین شهرداری با وجود محدودیت های مالی تمام تمرکز خود را برای حل این مشکل معطوف کرده است.

به گزارش انعکاس بناب، محبوب تیزپاز صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات عمرانی شهرستان بناب با بیان اینکه وضیعت عمومی به لحاظ مدیریتی شهری بناب علی الخصوص آسفالت معابر و پیاده روها اسفناک است، افزود: حدود ۲۰۰ تیر برق در سطح شهر به دلیل مسیر گشایی و عقب کشی های انجام شده در وسط کوچه ها و خیابان ها باقی مانده اند که برای اولین بار با تخصیص بودجه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در سطح استان، امسال بخشی از این تیر برق ها با مشارکت اداره برق جابجا خواهند شد.

شهردار بناب با اذعان بر اینکه امسال شهرداری بناب بنا به درخواست مکرر شهروندان و الویت بندی نیازها توجه ویژه ای به موضوع آسفات ریزی شهری دارد، گفت: متاسفانه عدم زیر سازی های مناسب در گذشته به دلیل اینکه شهرداری فاقد کارگاه شن و ماسه بوده و جهت تامین آن ها از مناطق دیگر اقدام و بخاطر نارسایی ها پس از آسفالت ریزی تنها بعد از مدت زمانی کوتاهی آسفالت ها تخریب شده اند.

وی تصریح کرد: جهت شناسایی محله های نیازمند آسفالت ریزی سطح شهر نقشه ای توسط شهرداری تهیه و محل های نیازمند آسفالت ریزی بارنگ زرد مشخص شدند که در این نقشه حدود ۸۵ درصد از معابر شهری بناب در وضیعت اضمحلال قرار دارد.

شهردار بناب گفت: در همین شهرستان معدنی که دارای مصالح مورد نیاز تهیه آسفالت است شناسائی شده است که به دلیل عدم همکاری امور آب و اداره صنعت، معدن و تجارت بناب تا به این لحظه هیچ گونه مجوزی از این امکانات طبیعی برای حل مشکلات شهری صادر نشده است و عملا شهرداری در امورات عمرانی شهر تنها مانده است.

کلیددار شهر بناب با اشاره به وضیعت بد مالی شهرداری و عدم درآمد ثابت و پایدار این نهاد خدمات رسان گفت: باید رو راست بگویم بودجه شهرداری بسیار پایین است و این مشکل باعث شده شهرداری نتواند تمام خواسته ها و مطالبات عمومی شهروندان را تامین کند لذا با استعانت از خداوند متعال، قطعا مسائل مالی مانع اراده شهرداری در ارائه خدمات به همشهریان نخواهد شد.

تیزپاز در ادامه گفت: ماشین آلات شهرداری به شدت فرسوده شده اند و با توجه به اینکه هزینه تعمیر و بازسازی آن ها بسیار بالا است بنابراین شهرداری در انجام پروژه های عمرانی با مشکلات زیادی مواجه شده است که امیدواریم مسئولان شهرستان و استان به کمک شهرداری بیایند.

شهردار بناب با اشاره به مشکلات حوزه تعاونی های مسکن در این شهرستان گفت: شهرداری با برخی نهاد ها مانند جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی اداره برق و دادگستری جهت تغییر کاربری برخی اراضی جهت احداث مسکن به توافق رسیده است اما به دلیل محدودیت های قانونی این موضوع با مشکلای مواجه شده است که قطعا با فعال کردن این بستر و پیرو آن شروع ساخت و سازها علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال موجوب شادابی شهر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر کارشناسی های لازم انجام شده و پرونده ها در حال بررسی در کمیسیون ماده پنج هستند و تلاش خواهیم کرد که تغییر کاربری ها به صورت قانونی در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/ داود زیبائی