جوان 28 ساله بنابی به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در زرینه رود میاندوآب غرق شد.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از  ایرناعلی مولایی در خصوص این خبر گفت: در پی کسب اطلاع آتش‌نشانان مبنی بر غرق‌شدن یک جوان در  «زرینه‌رود»، امدادگران بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه در محدوده روستای «لللکو»  از توابع بخش مرکزی این شهرستان روی داده بود، افزود: این جوان اهل شهر بناب آذربایجان‌شرقی بود که به همراه سه دوست دیگر خود به علت آشنا نبودن به فنون شنا در رودخانه، دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه دوستان وی از خطر غرق‌شدن نجات پیدا کردند، اضافه کرد: جسد این جوان پس از غرق شدن، ناپدید شده بود که ماموران آتش‌نشانی در کمتر از یک ساعت آن را پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز یک جوان ۱۷ ساله در  «زرینه‌رود» جان خود را از دست داده بود، اظهار کرد: شهروندان خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب بیان کرد: در فصل تابستان که بسیاری از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان علاقه‌ مند به تفریح و شنا در رودخانه‌ها و سدها روی می‌آورند، در برخی از موارد با حوادث جبران‌ناپذیری مواجه می‌شوند.
وی همچنین از خانواده‌ها درخواست کرد تا با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق‌شدگی در فصل تابستان، فرزندان خود را از شناکردن در رودخانه‌ها با عمق زیاد و کانال‌های آب منع کنند.
زرینه‌رود با طول ۳۰۰ کیلومتر و با آبریز بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از کوه‌های استان کردستان سرچشمه می‌گیرد و با گذر از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و سومین شهرستان پرجمعیت این استان پس از ارومیه و خوی به شمار می‌رود.