فرمانده انتظامی شهرستان بناب شهرستان بناب در راستای پیشگیری از سرقت احشام هشدارها وتوصیه هایی به دامداران ارائه کرد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس” سرهنگ سهراب شفقی “در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، ضمن تشکر و قدر دانی از همکاری خوب ومستمر مردم با پلیس مواردی را در خصوص پیشگیری از سرقت احشام ارائه کرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب گفت: دامداران احشام باید دام های خود را در آغل هایی که از حفاظ و درب غیر قابل نفوذ برخوردار است نگهداری ودر محل نگهداری احشام حتما از سگ های تربیت شده استفاده کنند.

وی افزود:دامداران برای محافظت ونگهبانی احشام باید فردی مورد اعتماد، اطمینان هوشیار و معتمد را انتخاب و بکارگیری کرده ونسبت به تعیین صلاحیت چوپان، نگهبان و نگهدارنده دام واحشام مبادی ذیربط اقدام کرده واز سپردن دام ها به کودکان و زنان جهت نگهداری و چرا ی آنان جدا خودداری کنند.

سرهنگی شفقی خاطر نشان کرد :دامداران می توانند در سر شماری احشام از پلاک داغ شماره کوب به نام دامدار استفاده کرده و از خرید وفروش دام به افراد ناشناس و پذیرفتن چک خوداری کرده و نسبت به روشنایی محل نگهداری احشام واطراف آن محل اقدام واحشام ودام های خود را بصورت مختلط (گوسفند همراه با بز)نگهداری کنند.

شفقی افزود :از توقف گله احشام در کنار جاده و محور مواصلاتی خوداری شده و با توجه به تعداد دام ها واحشام حتی المکان نسبت تعداد چوپانان ونگهبانان احشام خود را افزایش داده ونسبت به صداها ومشاهدات خود در اطراف طویله ها وآغل های احشام حساسیت داشته و هر گونه صدا را با احتیاط وایمنی کامل مورد بررسی قرار دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب ضمن تاکید بر تقویت حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام ودام ها گفت: باید دیوار و درب غیر قابل نفوذ با قفل معتبر ومجهز در این محل ها تعبیه شود و در صورت امکان محل نگهداری دام به دوربین مدار بسته مجهز شود.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان باید در صورت مشاهده و برخورد با افراد و خودروهای مشکوک که در محل نگهداری دام واطراف این محل ها تردد می کنند مراتب را بلا فاصله به فوریت های پلیسی وبا شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع رسانی کرده وتا حضور پلیس دقت ومراقبت بیشتری از محل نگهداری احشام به عمل آورند.

انتهای پیام/ زهرا احمدین