صبح امروز جلسه بنیاد بین المللی غدیر با حضور مسئولان شهرستان در دفتر امام جمعه بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در این جلسه با بیان اینکه امروز ایران به عنوان شیعه ترین کشور جهان اسلام شناخته می شود، اظهار داشت: علما و مبلغان دینی در گذشته برای گسترش مذهب شیعه زحمات و سختی های زیادی کشیده اند که امروز ما شیعه زادگان برچمدار این مذهب در جهان اسلام هستیم.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه در قرون گذشته بسیاری از مردمان شهرهای بزرگ این کشور به بت پرستی و یا آتش پرستی مشغول بودند، تصریح کرد: با هدایت امامان معصوم و بعد از آن ها علمای شیعه امروز ایران به عنوان پرچمدار مذهب شیعه در جهان شناخته شده است.

وی با تاکید بر برگزاری با شکوه تر مراسمات شب غدیر در این شهرستان گفت: در سالیان گذشته مردم بناب با روشن کردم مشعل های آتش بزرگ در صفوف بزرگ و با شکوه در مرکز شهر تجمع پیدا می کردند و با اجرای مراسمات دینی و مذهبی این ایام را گرامی می داشتند لذا انتظار داریم این برنامه ها با کمک مردم و مسئولان همانند گذشته با شکوه بیشتری برگزار شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام رستم ممی‌زاده ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر گفت: هر سال برای این ایام شعاری از سوی مسئولان مربوطه در نظر گرفته می شود که امسال این شعار “لبیک یا رسول الله” در نظر گرفته شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بناب با تاکید بر اینکه امسال برنامه های متوعی برای دهه امامت و ولایت در نظر گرفته شده است، گفت: از تمامی مسئولان ادارات و مساجد شهرستان انتظار داریم برنامه های خود را با شعار یاد شده در مساجد و اماکن عمومی برگزار کنند.

وی یکی از برنامه های مهم دهه کرامت و ولایت را تجلیل از سادات و خانواده های سادات شهید عنوان کرد و گفت: در این ایام سعی خواهم کرد در مراسمات مقام بالای سادات را تبیین کنیم و علاوه بر آن با حضور در مناطق مختلف شهرستان از این قشر از جامعه تجلیل کنیم.

حجت الاسلام رستم ممی‌زاده به برنامه های گسترده سپاه ناحیه بناب در این دهه اشاره کرد و گفت: سپاه بناب همانند سال های گذشته در شهر و اکثر روستاهای شهرزستان با برگزاری های پاتوق های فرهنگی به تبیین غدیر خواهد پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بناب در پایان بر تبیین هر چه بیشتر و باشکوه تر واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: از ائمه جماعت شهرستان انتظار داریم در خطبه های نماز جماعت حتما به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند تا نسل جوانان غدیر را بهتر بشناسند.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی