واحد های ذوب و ریخته گری 150 ( ذوب شاهین ) با کوره قوس و 520 ( ذوب شهریار ) با کوره های القائی با تولید 31010 تن شمش فولادی در مرداد ماه توانستند به رکورد جدید تولید از زمان راه اندازی این مجموعه فولادی دست یابند .

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایلنا ، با مدیریت دقیق و برنامه ریزی شده در سال رونق تولید و تحقق آن ، تولید ماهیانه واحد های ذوب و ریخته گری این مجتمع از مرز ۳۰ هزار تن در مرداد ماه گذشت .

واحد های ذوب و ریخته گری ۱۵۰ ( ذوب شاهین ) با کوره قوس و ۵۲۰ ( ذوب شهریار ) با کوره های القائی با تولید ۳۱۰۱۰ تن شمش فولادی در مرداد ماه توانستند به رکورد جدید تولید از زمان راه اندازی این مجموعه فولادی دست یابند .

ذوب و ریخته گری ۱۵۰ ( ذوب شاهین ) دارای کوره قوس ۵۰ تنی بوده که با برنامه ریزی انجام شده با احداث کوره جدید، در این واحد ظرفیت تولید شمش دو برابر خواهد شد.

همچنین با هبره برداری از ست کوره پنجم ذوب شهریار در چند روز آینده شاهد افزایش تولید در ذوب القائی ۵۲۰ شهریار نیز خواهیم بود.

مجتمع فولاد صنعت بناب با داشتن دو واحد ذوب و ریخته گری و ۷ خط نورد در حال حاضر توان تولید بیش از دو میلیون تولید در سال را داراست که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و ایجاد طر ح های توسعه ای دستیابی به این میزان از تولید در سال ۱۴۰۰ میسر خواهد شد.

تولید انواع مقاطع فولادی اعم از شمش فولادی، میلگرد در گرید های مختلف، تیرآهن، نبشی و ناودانی با کیفیت مناسب و با دارا بودن استاندارد های جهانی باعث شده است که محصولات این مجتمع با برند تجاری شاهین بناب جایگاه ویژه ای را در بازارهای داخلی و خارجی کسب کند.