مدیر کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر ثبت ملی بناب به عنوا شهر دوچرخه ایران گفت: در این خصوص کارگروهی تخصصی در سطح استان تشکیل داده ایم.

به گزارش انعکاس بناب، ایوب بهتاج در جلسه هماهنگی بیست و یکمین همایش دوچرخه سواری شهرستان بناب از تشکیل کارگروهی جهت پیگیری ثبت بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران در استان خبر داد و گفت: از آنجایی که جهت ثبت بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران از طرف اداره میراث فرهنگی اقدام جدی نشد تصمیم گرفتیم با ایجاد کارگروهی تخصصی از طریق استان خود پیگیر این موضوع باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر فراهم نمودن زیر ساخت های دوچرخه سواری در سطح شهرهای استان گفت: امروز کشورهای پیشرفته توجه ویژه ای به این موضوع دارند و در اکثر معابر و خیابان های خود مسیرهای ویژه دوچرخه سواری ایجاد کرده اند که همین امر موجب ایجاد شور و نشاط جهت استفاده از دوچرخه در میان ملت ها شده است.

وی با اشاره به همزمان  بودن همایش دوچرخه سواری بناب با تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان گغت: این دو رویداد در تاریخ ۱۲ مهر ماه با هم تداخل دارند و از همین رو نمی توانیم مسئولان ورزشی کشور و استان را به شهرستان بناب دعوت کنیم لذا با موافقت مسئولان شهرستان بناب قرار شد این همایش در روز سوم آبان برگزار شود.

انتهای پیام/ داود زیبائی