معاون شهردار بناب گفت: طبق قانون مالکین کليه وسايل نقليه اعم از سبک و سنگين و موتور سيکلت ها ملزم به پرداخت عوارض ساليانه به شهرداری هستند.

به گزارش انعکاس بناب، علیرضا علی اصغری با بیان اینکه مشارکت شهروندان می تواند در پیشبرد مسائل شهر بسیار مثمر ثمر باشد، اظهار داشت:  اگر میی بینیم بسیاری از شهرهای دنیا در زیبایی، فضای شهری دلنشین، امکانات مناسب و خدمات شهری مطلوب به عنوان الگو مطرح هستند که دلیل آن بیش از هر چیز مشارکت شهروندان در تامین هزینه‌های شهر و پایدار بودن منابع درآمد شهرداری است.

معاون شهردار بناب خاطر نشان کرد: شهروندان محترم با پرداخت به موقع عوارض خودروی خویش علاوه بر مشارکت به موقع در توسعه شهری ازجریمه ماهانه عوارض خودرو بعلت تاخیر در پرداخت جلوگیری نمایند.

وی افزود: گرچه عوارض سالیانه خودروها سهم بسیار اندکی است که مالکان خودرو برای جبران عوارض بی شمار ناشی از تردد خودروها در سطح شهر این مبلغ را می پردازند که قطعا در مقابل هزینه های بسیار بالایی که شهرداری برای حمل و نقل، ترافیک و مبلمان شهری متحمل می شود بسیار ناچیز و غیر قابل قیاس است.

علی اصغری با استناد به تبصره ۶ ماده ۴۲ از فصل نهم قانون مالیات بر ارزش افزوده، که مالکین محترم خودروها را موظف به پرداخت سالیانه‌ی عوارض خودرو می نماید، گفت: تبعات و پیامدهای ناشی از عدم پرداخت به موقع عوارض شهردای طبق بند “و” ماده‌ ۴۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص عدم پرداخت به موقع عوارض، موجب تعلق جریمه ای معادل ۲ درصد به ازای هر ماه تاخیر خواهد بود که این جریمه قابل بخشش نیست.

معاون شهردار بناب تصریح کرد: در این راستا، سامانه‌ پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو، به منظور تسهیل در فرآیند پرداخت عوارض، این امکان را فراهم آورده است که شهروندان محترم، به جای مراجعه به شهرداری با مراجعه به سایت شهرداری بناب  به آدرس bonabcity.org.ir و یابا مراجعه به دفاتر ارایه دهنده خدمات دولت الکترونیک در سطح شهر و محله‌ خود، می توانند در کمترین زمان و با هزینه مناسب نسبت به پرداخت عوارض خودرو به صورت الکترونیکی اقدام و گواهی پرداخت را دریافت کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی