امام جمعه بناب با انتقاد از شیوه نامگذاری فرزندان در جامعه و گرایش به سمت تجملات گفت: متأسفانه رفته رفته از فرهنگ اصیل خود غافل می‌شویم.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین دشمن‌شکن نماز جمعه شهرستان بناب با گرامیداشت ۸ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: انسان فشرده‌ای از عالم هستی و عصاره همه موجودات است.

وی با بیان اینکه تربیت جوانان باید منحصرا از ناحیه وحی باشد؛ گفت: تربیت باید از ناحیه الهی باشد.

امام جمعه بناب با انتقاد از رفتار و عملکرد برخی‌ها که تربیت غرب را برای خود قبله‌گاه می‌دانند؛ افزود: تربیت غربی هلاکت‌بار است و انسان را از شرف و انسانیت درونی تهی کرده و انسان را حیوان وحشی به بار می‌آورد.

باقری‌بنابی تصریح کرد: اگر انسان با وحی تربیت نشود، شبیه فرعون می‌شود از این رو آنچنان که اسلام و قرآن به تهذیب، تزکیه و تربیت جوانان تأکید دارد، به سایر بخش‌ها تأکید ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تمام گرفتاری‌های امروز جامعه در سایه سلطه اجانب در بلاد اسلامی است و این موضوع برای بلاد اسلامی مشکل‌ساز شده است؛ گفت: علوم انسانی ما متأسفانه متأثر از آنهاست و اکثراً از اصول آنها پیروی می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تصریح کرد: متأسفانه آداب و معاشرت و سراسر علوم انسانی ما کپی شده از خارج است و هنوز هم این کار ادامه دارد، بلکه پررنگ‌تر از قبل!

باقری‌بنابی با انتقاد از شیوه نامگذاری فرزندان در جامعه و همچنین گرایش به سمت تجملات گفت: متأسفانه رفته رفته از فرهنگ اصیل خود غافل می‌شویم.

امام جمعه بناب بر پرهیز از نامگذاری‌های متعارف برای فرزندان خود و عدم ترویج فرهنگ غرب در جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام/ش