مدیر عامل کانون فرزانگان قلب مهربان بناب گفت: سالمندی را پایان راه ندانیم بلکه مرحله ای بدانیم که انسان بعد از عمری تلاش وکوشش اکنون نیازمند استراحت، آرامش، تفریح وتوجه است.

به گزارش انعکاس بناب، سالمندی مرحله ای است که در آن انسان بعد از یک دوره زندگی پر از فراز و نشیب با کوله باری از تجربه به ایستگاهی به نام سالمندی می رسد این ایستگاه پایان راه نیست بلکه مثل روزگار کودکی وجوانی گذرگاهی است که همه انسان ها در آن ایستگاه توقف می کنند تا بتوانند بعد از عمری تلاش و دوندگی به آرامش واقعی برسند.

مصطفی حلاج پور مدیر عامل کانون فرزانگان قلب مهربان بناب در گفتگو با انعکاس بناب، ضمن تبریک روز سالمند بر تمامی سالمندان و پیشکسوتان عزیز شهرستان بناب اظهار داشت؛ در این بنیاد، سالمندان عزیز را به نام همشهریان ارشد می نامیم و بر این باوریم که سالمندی نیز مانند دوره های کودکی وجوانی می تواند لذت بخش و شیرین باشد و این امر زمانی اتفاق می افتد که به همشهریان ارشد بها دهیم و سالمندی را پایان راه ندانیم بلکه مرحله ای بدانیم که انسان بعد از عمری تلاش وکوشش اکنون نیازمند استراحت، آرامش، تفریح وتوجه است.

حلاج پور با بیان اینکه به طور تقریبی ۱۳هزار و ۳۵۵ نفر سالمند در شهرستان بناب زندگی می کنند، گفت:  از این تعداد ۶ هزار و ۹۰۳ نفر زن و ۶ هزار و ۴۵۲ نفر مرد می باشد که متاسفانه در سال های آینده با رشد قابل توجهی از جمعیت سالمند در کشور مواجه خواهیم شد؛ بنابراین باید به فکر اجرای برنامه هایی برای آینده باشیم که بتوان در آن آرامش و امنیت روحی و جسمی را برای سالمندان فراهم نمود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز گفت: این موسسه در بهمن ماه سال ۹۸ توسط خیرین به صورت هیئت امنایی تحت پوشش اداره بهزیستی به منظور خدمت رسانی و حمایت از قشر سالخورده جامعه افتتاح شد اما به خاطر عدم شناخت همشهریان از این بنیاد تعداد کمی از سالمندان از خدمات آن بهره مند می شوند.

مدیر عامل کانون فرزانگان قلب مهربان بناب در ادامه به معرفی برنامه های این بنیاد اشاره کرد و گفت: انواع کلاس های آموزشی جهت آگاه سازی در حیطه سلامت روحی و جسمی سالمندان به صورت رایگان توسط اساتید مجرب و در روزهای زوج برگزار می گردد.

حلاج پور هدف از برگزاری این  کلاس ها را پیشگیری از چالش های دوران پیری  مثل آلزایمر، پوکی استخوان، افسردگی و بیماری های روحی روانی عنوان کرد و گفت: علاوه بر کلاس های آموزشی انواع اردوهای تفریحی و زیارتی، بازی ها و ورزش های دسته جمعی، انواع کلاس های هنری و همایش های پیاده روی و برنامه های شاد و متنوع برای اوقات فراغت سالمندان عزیز بنابی برگزار می شود.

وی از اداره بهزیستی و شورای شهر و شهردار بناب از بابت ارائه خدمات و امکانات لازم برای این بنیاد قدردانی کرد و خواهان مساعدت بیشتر مسولین شد و از همشهریان درخواست کرد با بازدید از این بنیاد و شناخت بهتر فعالیت های آن لحظات شادی را برای سالمندان فراهم آورند.

ابوالحسن عونی رئیس هیئت مدیره بنیاد فرزانگان بناب نیز از فرماندار بناب خواست تا “انجمن خیرین دوستدار سالمند” در بناب تاسیس گردد.

انتهای پیام / زهرا احمدین