نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال ودارایی مدیران و مسئولان گفت: نمایندگان مجلس باید پیشقدم این موضوع بوده و بدانند که با اعلام شفاف اموال خود از اتهامات در فضای مجازی مبرا خواهند شد.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از فارس ضیاءالله اعزازی‌ درباره سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان گفت: اگر مردم بدانند یک مدیر و مسئول که در پست و جایگاهی قرار گرفته است چه میزان اموال و دارایی داشته و آیا از رانت ایجاد شده سوء‌استفاده کرده است خیلی از موضوعات برای مردم روشن خواهد شد.

وی افزود: باید به سمتی برویم که شفافیت حداکثری در جامعه برقرار شود ضمن اینکه این شفافیت باید در تمامی بخش‌های روابط حاکمیت با مردم ایجاد شود.

نماینده مردم بناب در مجلس تصریح کرد: باید همه مسئولان که در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اموال و دارایی خود را شفاف برای مردم اعلام کنند. و به سمتی برویم که شفافیت سرلوحه تمام امورات کشور شود.

اعزازی خاطرنشان کرد: نه تنها مقامات، مدیران و مسئولان باید در زمینه اموال و دارایی خود شفافیت ایجاد کنند بلکه باید به سمتی برویم که هر کسی که اموال نامشروع و ثروت باد آورده به دست آورد اسیر قانون شده و جامعه بداند که به دست آوردن ثروت‌های باد آورده و یک شبه امکان پذیر نیست.

وی  گفت: قوه قضائیه باید با مدیران  و مسئولینی که اموال خود را به دستگاه عدلیه معرفی نکرده‌اند برخورد قاطع کند ضمن اینکه این قاطعیت در برخوردهای قضایی با افرادی که تغییرات محسوسی در اموال و دارایی خود داشته و دارایی و ثروت نامشروع و باد آورده‌ای به دست آورده‌اند،‌کند.

نماینده مردم بناب در مجلس افزود: به دست آوردن اموال نامشروع از سوی مدیر و غیرمدیر تفاوتی نمی‌کند چرا که این دارایی از آن بیت‌المال است.

اعزازی گفت: نماینده مجلس هم از قانون اعلام اموال و دارایی مسئولان مستثنی نیست و به همکارانم توصیه می‌کنم همانطور که بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند مجلس در راس امور است وکلای ملت هم باید نشان دهند در شفافیت حداکثری در جامعه پیشقدم بوده و الگو هستند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده مجلس باید ضمن شفاف بودن زندگی و اقدامات و آرا و دارایی‌اش باید صداقت و تقوا را پیشه کرده و بدانند که شفافیت می‌تواند مانع از اتهامات شود.

نماینده مردم بناب در مجلس  گفت: در جامعه فعلی ما آنقدر که به نمایندگان مجلس اتهام وارد است و در حقیقت در مظان اتهام هستند هیچ کسی دیگری نیست و این در حالی است که برخی اوقات دیگران فساد کرده و به گردن نماینده مجلس می‌افتد اما اگر شفافیت در سرلوحه کارهای مجلس قرار گیرد نماینده مجلس از اتهامات مبرا خواهد شد.