نماینده مردم بناب خدمت صادقانه به مردم را شاخص ترین عملکرد خود دانست و گفت: در طول 3 سال گذشته در تمام ایام سال حتی روزهای تعطیل جهت پیگیری مشکلات شهر بناب و مردم تلاش کردم که آن را شاخص ترین عملکرد خود می دانم.

ضیاء اله اعزازی صبح امروز در گفتگو با انعکاس بناب، در تشریح عملکرد خود در مجلس دهم  شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خدمت صادقانه به مردم از شاخص ترین عملکردهای من در این دوره است، اظهار داشت: از ابتدای مجلس دهم در تمام ایام سال حتی روزهای تعطیل و جمعه به دنبال حل مشکلات مردم و خدمت کردن به آن ها بوده ام که آن را مهمترین عملکرد شاخص خود می دانم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه های عمرانی انجام شده در چند سال اخیر در بناب، کلنگ زنی احداث فاز ۳ و ۴ نیروگاه حرارتی بناب را بسیار با اهمیت دانست و گفت: این پروژه با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیون یورو برای کل استان و حتی منطقه است که می تواند بخش عظیمی از برق مورد نیاز شمالغرب کشور را تامین کند، مهم است.

وی به شاخصه های اصلی فاز ۳ و ۴ نیروگاه حرارتی بناب اشاره کرد و گفت: این نیروگاه از مدرن ترین و بروزترین نیروگاه های جهان خواهد بود که تمام قطعات آن در داخل کشور تولید شده اند و از نظر زیست محیطی هیچ گونه آلودگی ای برای محیط زیست ندارد و تمام مجوزهای زیست محیطی آن اخذ شده است و می تواند در حوزه اشتغال زایی برای جوانان بومی شهرستان موثر باشد.

اعزازی با بیان اینکه وضعیت فعلی فولاد بناب بسیار خوب و در حال رشد است، گفت: در چند سال گذشته وضعیت فولاد شهرستان بناب سیر بسیار بد و نزولی را به خود گرفته بود که با کمک مسئولان توانستیم در مجلس دهم پروژه فولاد بناب را مجدد احیاء کنیم و علاوه بر مانع اخراج بسیاری از نیروها توانستیم تعداد زیادی از نیروی های تعدیل شده را به کار خود برگردانیم.

نماینده مردم بناب تولید الکترود در حوزه فولاد را یکی از نیازهای مهم این صنعت در کشور عنوان کرد و گفت: تمام زیر ساخت های مورد نیاز برای تولید الکترود در کارخانجات فولاد بناب وجود دارد که اگر بتوایم زمینه و مجوزهای لازم را دریافت کنیم کشور را از وابستگی به کشورهای بیگانه در حوزه فولاد خارج خواهیم کرد که این کار به کمی زمان نیاز دارد که امیدوارم در مجلس یازدهم محقق شود.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به حوزه آموزش و پرورش بناب اشاره کرد و گفت: آمار قبول شدگان در کنکور سراسری امسال و ورود تعداد زیادی از دانش آموزان به رشته های تاپ مانند پزشکی تا بحال در بناب کم سابقه بوده است که این ها نشان از رشد آموزش و پرورش شهرستان است.

وی افزود: در حوزه مدرسه سازی در ۳ سال اخیر ۱۹ مدرسه با کمک خیرین و بودجه های دولتی در شهرستان احداث و یا در حال احداث هستند که در کل تاریخ شهرستان بناب ساخت این تعداد پروژه های آموزشی در بناب بی سابقه بوده است که علاوه بر آن بیش از ۶۰ درصد از مدارس شهرستان نوسازی شده اند و قول خواهیم داد مابقی مدارس بناب را در ادامه و مجلس یازدهم بازسازی و نوسازی کنیم.

اعزازی در خصوص پروژه پل میدان معلم و علت تاخیر احداث آن گفت: مجوزه این پروژه در اواسط مجلس هشتم توسط بنده گرفته شد که برای برخی  ناخوشایند بود و همین موضوع باعث شد نتوانم در مجلس نهم حضور پیدا کنم و در طول چهار سال مجلس نهم این پروژه با بی مهری کامل مواجه و تا حدود زیادی متوقف شد و حتی عده ای سعی بر جمع کردن آن داشتند.

وی تصریح کرد: در مجلس دهم و اعتماد مجدد مردم به من با تمام وجود کار تکمیل این پروژه را ادامه دادم و با وجود تمام فشارهای اقتصادی و تحریم های کشور بودجه های مورد نیاز آن را وصول کردیم که به امید خدا اوئل آبان ماه با حضور مردم عزیز بناب بهره برداری از این پروژه بسیار بزرگ را جشن خواهیم گرفت.

نماینده مردم بناب علت توقف پروژه صنعت پتروشیمی بناب را عدم حضورش در مجلس نهم عنوان کرد و گفت: در مجلس هشتم با دریافت امضای اکثر نمایندگان استان مجوز انقال خط لوله اتیلن از میاندوآب به تبریز از مسیر بناب را گرفتیم تا از این طریق پتروشیم در بناب را راه اندازی کینم اما این پروژهنیز در مجلس نهم به کلی فراموش شد و در مجلس دهم کارهای خوبی جهت ادامه آن انجام دادیم و انشالله در مجلس یازدهم آن را محقق خواهیم کرد.

ضیاءاله اعزازی با اشاره به پروژه های ورزشی شهرستان در طول چند سال اخیر گفت: استادیوم ۱۵ هزار نفری بناب با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان در حال تکمیل است و علاوه بر آن چند پروژه ورزشی در سایر نقاط شهرستان از جمله سالن های ورزشی روستایی در حال تکمیل و برخی به بهره برداری رسیده اند که این تعداد پروژه ورزشی در بناب نیز به نوبه خود بی نظیر است.

نماینده مردم بناب در پایان ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در مراسم سخرانی ۳ مهر مسجد انجمن گفت: انتظار داریم همشهریان جدای از تمام مسائل ابتدا حضوری پررنگ در انتخابات داشته باشند چراکه دشمنان تمام تلاش خود را برای دلسرد کردم مردم برای حضور پای صنودق های رای انجام می دهند و در مرحله بعد شخصی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند که بتواند خواسته ها و مطلبات آن ها را درست پیگری و خالصانه برای مردم کار کند.

انتهای پیام/ داود زیبائی