ریس اداره دامپزشکی شهرستان بناب گفت: کشتارگاه صنعتی بناب جزو مجهزترین کشتارگاه های کشور است.

مهدی احمدی منش صبح امروز در گفتگو با انعکاس بناب، ضمن عرض  تبریک به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار داشت؛ با وجود اینکه دامپزشکی جزء مشاغل سخت محسوب می شود و ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد متاسفانه همچنان این رشته در کشور ما در حاشیه مانده و مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت؛ بین انسان وحیوان ۸۳۲ نوع بیماری مشترک وجود دارد مانند بیماری سل، هاری،تب برفکی و انواع آنفولانزا که حتی  برخی از آنها کشنده است که این امر اهمیت واکسیناسیون دام وطیور از طریق دامپزشکی را دوچندان می کند.

ریس شبکه دامپزشکی بناب کشتارگاه صنعتی بناب را از محدود کشتار گاه های مجهز به سیستم پیش سرد استان عنوان کرد وگفت، علت اینکه گوشت بناب در سطح کشور به خوش طعمی و خوش پختی معروف است وجود کشتارگاه مجهز به سیستم پیش سرد که این امر موجب کشته شدن ویروس های گوشت و خوش پختی آن می شود

وی تصریح کرد: بهداشت بسیار بالا و نظارت دقیق بر کشتارگاه و پرورش احشام  توسط دامداران بنابی در دل دامنه های سر سبز و خوش آب وهوای سهند از مهمترین دلایل کیفیت بالای گوشت این شهرستان  می باشد.

احمدی منش ضمن تشکر و قدر دانی از همکاران، فرماندارمحترم، دادستانی و نیروی انتظامی بابت همکاری و هموار سازی در اجرای تعهدات اداره دامپزشکی در مقابل مردم و پیشبرد اهداف تعیین شده نظام دامپزشکی گفت: شهرستان بناب دارای یک کشتار گاه ، سه مورد کارخانه لبنیات، ۶مورد مرکز جمع آوری شیر، ۷۰ مورد گاوداری صنعتی و۳۳ مرغ داری فعال و دارای مجوز، ۷۰ واحد قصابی و۵۰ واحد صنفی عرضه مرغ است.

وی از کشف ومعدوم سازی بیش از یازده هزار تن انواع  فراورده های خام غیر مصرف انسانی در ۶ماهه نخست سال جاری خبر داد وگفت:این مقدار کشفیات با همکاری نیروی انتظامی، دادستان و فرماندار ی انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب هرگونه ذبح در معابر عمومی را خلاف مقررات دانست وگفت: تنها در عید قربان، عاشورا وتاسوعای حسینی تحت نظارت این سازمان مردم می توانند ذبح دام داشته باشند که در غیر این صورت غیر قانونی است.

وی در ادامه از دامداران خواست: در زمینه بیماری تب برفکی و واکسیناسیون دام های خود همکاری لازم را داشته وحتما همراه دام خود به  مطب های دامپزشکی مراجعه کنند.

احمدی منش افزود: در ۶ ماهه اول امسال صد هزار گوسفند و بز ، چهل هزارو هفتصد راس گاو وگاو میش نسبت به تب برفکی و صد وبیست هزار راس گوسفند نسبت به بیماری آبله و  پنجاه هزار راس نشخوار کنندگان کوچک نسبت به  pp واکسیناسیون شده اند و بره گوسفند ها نسبت به تب مالت واکسینه می شوند.

وی در پایان توصیه هایی به همشهریان کرد وگفت: گوشت قربانی را  بعد از ذبح به مدت ۸ساعت در یخچال نگهداری کنید ، به هنگام پاک سازی گوشت و مرغ حتما از دستکش استفاده کنید چرا که ممکن است از طریق زخم های کوچک میکروبها وارد بدنتان شود، شیر را بعد از اینکه به نقطه جوش رسید به مدت یک ربع جوشانده شود و به هنگام جوشیدن هم بزنید و در صورت مشاهده هر گونه تخلف توسط فروشندگان اداره دامپزشکی رااز طریقذ شماره تلفن ۱۵۱۲مطلع سازید.

انتهای پیام/احمدین