جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با حضور امین رفیعی فرماندار بناب، ضیاءاله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، تیزپاز نیاری شهردار بناب، حجت الاسلام جابری و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب صبح امروز برگزار شد

به گزارش انعکاس بناب به نقل از تسنیم، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با حضور امین رفیعی فرماندار بناب، ضیاءاله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، تیزپاز نیاری شهردار بناب، حجت الاسلام جابری و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب صبح امروز برگزار شد.

فرماندار شهرستان بناب با انتقاد از روند ساخت مدرسه دوم در شهرک ولیعصر (عج) گفت: با وجود حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و قول ساخت آن در شهرستان وضعیت موجود قابل قبول نمی باشد و باید اداره شهرسازی تمهیدات لازم برای ساخت مدرسه جدید در این شهرک را اتخاذ کند.

امین رفیعی در مورد تقویت کتاب خوانی در مدارس تصریح کرد: با توجه به طرح های انجمن کتابخوانی شهرستان، می توان با اجرای مسابقات کتابخوانی در مدارس شهرستان کمک شایانی به تقویت کتاب خوانی در سطح مدارس انجام داد.

رفیعی در ادامه با اشاره به طرح آموزش و پرورش شهرستان مبنی بر نصب بنرهای قبولین کنکور سراسری و دانش آموزان دارای رتبه های برتر در رشته های مختلف گفت: این مورد باید مورد توجه جدی مجموعه شهرداری قرار بگیرد زیرا که یک اقدام فرهنگی محسوب می شود که مشوق دانش آموزان دیگر نیز می باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز قول اعزام دانش آموزان مقام آور و نفرات برتر کنکور سراسری تا ۱۰ روز آینده به مشهد مقدس را داد.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و به تشریح دستور جلسه پرداخت و گفت: و بر اساس آمار تعداد مدرسه مورد نیاز در شهرک ولیعصر بیش از یک مدرسه می باشد که اداره شهرسازی باید نسبت به ساخت مدرسه در این شهرک اقدام نماید.

محمود قهرمانی به برنامه ریزی برای کنکور اشاره کرد و گفت: رتبه های زیر ۱۰۰ و زیر ۱۰۰۰ آموزش و پرورش بناب نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی مواجه بوده است که با برنامه ریزی های لازم سال آینده نیز شاهد چنین پیشرفتی خواهیم بود و لازم است در این مورد از مدیران مدارس شهرستان تقدیر و تشکر شود.

قهرمانی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان بناب در پروژه های خیرساز در سطح استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است اظهار امیدواری کرد و گفت: این پیشرفت مرهون تلاش های مسئولین شهرستان، فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان برخی مشکلات و کمبود تجهیزات در هنرستان ها ادامه داد: موضوع مدرسه یاری باید بیش از این مورد توجه مسئولان و مردم قرار بگیرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جابری با اشاره به مدرسه شهرک ولیعصر بناب گفت: این شهرک نیازمند احداث مدرسه ای دیگر جهت تحصیل دانش آموزان می باشد که در زمان حاضر دانش آموزان دختر و پسر به صورت مختلط در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

جابری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نبود کتب کمک درسی در کتابخانه ها خرید کتاب کمک درسی جهت استفاده دانش آموزان را امری مهم دانست.

در پایان رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بناب گفت: موفقیت های دانش آموزان در کنکور سراسری درست است که نتیجه تلاش های معلمین و مدیران می باشد ولیکن باید خانواده ها و نقش آنان در موفقیت دانش آموزان مورد توجه قرار بگیرد و خانواده‌ها باید در این مورد مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرند.

بهروز خلیل نژاد با انتقاد از عدم توجه کافی به کتاب خوانی در شهرستان گفت: توجه لازم به امر فرهنگی کتاب خوانی وجود ندارد و اقداماتی باید در این زمینه توسط مسئولین صورت بگیرد.

وی گفت: برای تربیت بهتر فرزندان در جامعه می توان کتاب های تربیتی و آموزشی مناسب معرفی کرد و با اجرای مسابقات کتاب خوانی در جهت امر کتاب خوانی و تربیت بهتر نسل آینده گام هایی برداشت.

وی ادامه داد: می توان با طرح جشنواره ی مدارس محله ها و مشارکت ساکنین محله، در جهت حل مشکلات مدارس اقداماتی انجام گیرد.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ امیر خطائی بناب