ترافیک سنگین ورودی میدان خشکبار شهرستان بناب به یکی از معضلات و مشکلات روزانه غرفه داران و مراجعه کنندگان به این مرکز خرید فروش، تبدیل شده است.

به گزارش انعکاس بناب، میدان خشکبار بناب به همراه میدان تره بار در داخل شهر بناب واقع شده است و به عنوان یکی از مراکز مهم دادو ستد اصناف مختلف در جنوب استان آذربایجان شرقی محسوب می شود و روزانه شاهد خیل عظیمی از مراجعه کنندگان بومی و غیر بومی می باشد.

مکان فعلی میدان تره‌بار و البته خشکبار بناب جوابگوی فعالیت کسبه و بار ترافیکی حاکم بر این منطقه نیست که چندین سال است طرح انتقال آن مورد بحث مسئولان شهرستان قرار گرفته اما تاکنون تصمیم نهائی برای آن گرفته نشده است.

جدای از ازدحام بالای رفت و آمد در اطراف خیابان های این مرکز، ترافیک بالای ورودی میدان خشکبار بناب به یکی از مشکلات اصلی غرفه داران و مراجعه کنندگان تبدیل شده است که یکی از اصلی ترین دلایل آن دادو ستد روز مره در ورودی این میدان می باشد.

بیشتر غرفه داران و مراجعه کنندگان بر این باورند با وجود محیا بودن فضای کافی در سایر نقاط میدان خشکبار می توان داد و ستد روزانه را از ورودی میدان به سایر مناطق موجود انتقال داد تا با این کار ترد وسایل نقلیه راحت تر از این محل صورت پیذیرد و در نتیجه ترافیک سرسام آور روزانه بخصوص در ساعات اولیه صبح کاهش پیدا کند.

در این راستا پیشنهاد می شود شهرداری بناب با همکاری اعضای هئیت امنای میدان تره بار و خشکبار در جهت رفاه حال مردم و غرفه داران نسبت به جابجایی مکان داد و ستد موقت ورودی میدان خشکبار اقدام و مکانی بهتر را جایگزین این محل فعلی کنند تا مشکل رفت و آمد در این میدان تا حدود زیادی مرتفع گردد.

گزارش تصویری(اولین تصویر درج شده مکانی خلوت و پیشنهادیدر میدان خشکبار را نشان میدهد که می تواند محل مناسبی برای خرید و فروش روزمره خشکبار این میدان باشد)

انتهای گزارش/ داود زیبائی