رئیس اداره ورزش و جوانان بناب در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر سرانه فعلی ورزشی بناب 73 صدم متر مربع برای هر شهروند است.

به گزارش انعکاس بناب، مجید یزدانی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه ویژه مسئولان به ورزش شهرستان در حال حاضر سرانه ورزشی در این شهرستان ۷۳ صدم متر مربع است که تا حد استاندارد جهانی آن یعنی یک متر مربع فاصله چندانی نداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چندین پروژه ورزشی در سطح شهرستان در حال احداث است که با بهره برداری آن ها قطعا سرانه ورزشی در شهرستان بناب از ۷۵ صدم مترمربع بیشتر خواهد شد که نشان از رشد ورزشی بناب دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب احداث چندین پروژه ورزشی در این شهرستان را در وضیعت فعلی کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ولایت در حال حاضر حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با کمک مسئولان بخصوص نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار با جذب بخشی دیگری از اعتبارات، این مجموعه بزرگ ورزشی در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری ولایت، سالن ورزشی روستای روشت بزرگ در هفته دولت به بهره برداری رسید که با پیگیری مسئولان در آینده ای بسیار نزدیک سالن ورزشی روستاهای قرای پنجگانه و آخونده قشلاق تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

یزدانی میزبانی از چندین رویداد ورزشی استانی و حتی کشوری در سال جاری را یکی از موفقیت های ورزشی این شهرستان عنوان کرد و گفت: صادقانه باید بگوییم که اگر در این شهرستان هتل و سایر زیر ساخت های میزبانی از ورزشکاران و گردشگران وجود داشت می توانستیم مسابقات بزرگ کشور و حتی آسیایی را میزبانی کنیم که در حال حاضر تنها هتل این شهرستان جوابگویی این میزبانی ها نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب از برگزاری بیست و یکمین همایش دوچرخه سواری با شعار بناب شهر دوچرخه ایران در سوم آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: این همایش با حضور مسئولان وزارت خانه های کشور و ورزش و جوانان برگزار خواهد شد که انتظار داریم همشهریان در این همایش حضور باشکوهی داشته باشند که قطعا در ثبت ملی بناب شهر دوچرخه ایران موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش با اهدای جوایز بسیار نفیس علی الخصوص دوچرخه و لوازم خانگی برگزار خواهد شد و برای اولین بار برگه های قرعه کشی علاوه بر شماره دارای نام و نام خانوادگی و نام پدر شرکت کننده همراه خواهد بود تا حق کسی ضایع نشود.

یزدانی گفت: اداره ورزش و جوانان در راستای فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه پاک در بین کودکان و نوجوانان در تمامی مدارس پسرانه شهرستان بلیط قرعه کشی که قیمت هر عدد آن ۲۰ هزار ریال است را به صورت رایگان توزیع خواهد کرد تا تمامی دانش آموزان پسر بتوانند در این همایش باشکوه شرکت کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب کمبود استخر در شهرستان را یکی از مشکلات ورزشی بناب عنوان کرد و گفت: استخر شهرداری بناب به تنهایی جواب گوی جمعت ۱۴۰ هزار نفری این شهرستان نیست و به همین دلیل است که ورزش شنا و سایر رشته های آبی در بناب غیر فعال هستند.

یزدانی با بیان اینکه همزمان با هفته تربیت بدنی بیش از ۱۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی مختلف در سطح شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه ها با همکاری سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی درجهت افزایش نشاط اجنماعی برگزار خواهد شد.

وی در پایان از تشکیل شورای مشورتی جوانان شهرستان بناب در آینده نزدیک خبر داد وگفت: از بین جوانان شهرستان آنهایی که احساس میکنند می توانند عضو موثری در این شورا باشند می توانند با حضور در اداره ورزش و جوانان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی