رئیس اداره استاندارد شهرستان بناب گفت: بیش از ده واحد تولیدی در شهرستان بناب به خاطر عدم رعایت استاندارد های لازم پلمپ شده است.

وحید حسن پور صبح امروز درگفتگو با انعکاس بناب، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته استاندارد با بیان اینکه  فعالیت های اداره استاندارد در چهار بخش خلاصه می شود، اظهار داشت: استاندارد سازی، ارزیابی وانطباق، اندازه شناسی، آموزش وترویج از جمله فعالیت هایی هستند که در جهت بالا بردن کیفیت کالا، فروش بیشتر و صادارات انجام می شوند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بناب در ادامه گفت؛ اداره استاندارد بر واحدهای تولیدی و فروشگاه های مصرف نظارت کامل و دقیق دارد و بازرسی های لازم در زمینه استاندارد کالا ها که به بیش ازسی هزار مورد می رسد را به صورت مداوم و جدی انجام می دهد تابتواند ایمن ترین کالا را که تضمین کننده سلامت انسان است به دست مصرف کننده برساند.

وی در ادامه تصریح کرد؛ در ۶ ماهه نخست سال جاری در زمینه استانداردسازی  فعالیت هایی برای حفظ امنیت همشهریان انجام داده ایم که  از جمله این عملکرد ها  ۲۲۵ مورد در زمینه صادرات به اروپا و کشورهای عربی، ۲۵۰ مورد در بازرسی از صنوف، ۴۵ مورد بازرسی از آسانسور واماکن عمومی، ۳۵ مورد از مهد کودک ها، ۱۵ مورد شهر بازی و بیش از ۷مورد CNG  مورد بازرسی قرار گرفته اند که ده مورد از این واحدها پلمپ شده است که در صورت استاندارد سازی  دوباره به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

رئیس اداره استاندارد بناب در ادامه افزود: واحدهای تولیدی بعد اخذ پروانه بهره برداری قبل از تولید کالا می بایست اقدام به دریافت علامت استاندارد کنند و از طریق سامانه الکترونیکی در سایت سازمان ملی استاندارد ثبت نام کرده و علامت استاندارد را دریافت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا کالاهایی که دارای علامت استاندارد می باشند از نظر مصرف کنندگان قابل اعتماد و پر فروش خواهد بود، کالاهایی مانند مواد غذایی، بهداشتی، مصالح ساختمانی، شیمیایی، مکانیکی، الکترونیکی و در حیطه خدمات شهری، شهر بازی،آسانسور و CNG  می باشد.

حسن پور در ادامه گفت: بناب از نظر صنعت و اقتصاد جزو سر آمد ترین شهرهای منطقه است که وجود انواع کارخانه های تولیدی ، فولاد، انواع خشکبار و بهداشتی و همچنین با داشتن بالاترین صادرات وجود اداره استاندارد را برای این شهر ضروری کرده است و علاوه برشهرستان بناب سایر شهر های اطراف هم برای دریافت علامت استاندارد به اداره این شهرستان مراجعه می کنند.

رئیس اداره استاندارد بناب افزود: همه بازرسان ما در اداره استاندارد نظارت کامل بر بازار دارند و کالاهای غیر قانونی و غیر استاندارد را شناسایی کرده و تذکرات لازم به تولید کنندگان  را می دهند و در صورت کوتاهی و در صورت عدم رفع مشکل با واحد تولیدی و امور صنفی متخلف برخورد قانونی می شود

وی در پایان خطاب به همشهریان گفت: برای آگاهی از امنیت کالا کد ۱۰ رقمی پایین علامت استاندارد را به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ارسال کنند.