رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از تولید ۴۰ اثر نمایشی ، شامل ۲۷ نمایش صحنه ای و ۱۳ نمایش خیابانی در سال ۹۳ توسط هنرمندان بناب خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از تولید ۴۰ اثر نمایشی ، شامل ۲۷ نمایش صحنه ای و ۱۳ نمایش خیابانی در سال ۹۳ توسط هنرمندان بناب خبر داد.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حبیب صدقی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بناب در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر بناب طی سخنانی هنر نمایش را یکی از گویا ترین ورسا ترین هنرها نامید که در بر دارنده رشته های مختلف هنری دیگر نیز می باشد . وی با اشاره به دیدگاه های مقام معظم رهبری نسبت به مسئله هنر و هنر تئاتر وظیفه هنرمندان را سوق دهی کارهای هنری به اهداف تعیین شده آن معظم له خواند.

به گفته حبیب صدقی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر بناب در این جشنواره تعداد ۲۸ متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که توسط هیات بازخوانی استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گفته رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بناب تعداد ۱۴ نمایش برای بازبینی آماده شدند که پس از داوری در این مرحله نهایتا تعداد ۱۰ نمایش ، شامل ۵ نمایش صحنه ای و ۵ نمایش خیابانی به مرحله نهایی راه یافتند که به مدت ۳ روز به رقابت پرداختند.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بناب همچنین از تولید ۴۰ اثر نمایشی ، شامل ۲۷ نمایش صحنه ای و ۱۳ نمایش خیابانی در سال ۹۳ توسط هنرمندان بناب خبر داد. به گفته صدقی از این آثار تعداد ۲۳ نمایش در ۷۰ نوبت  به اجرای عمومی در آمده که بیش از ۴۰ هزار نفر تماشاگر داشته است و تعدادی نیز در جشنواره های مختلف سراسری و منطقه ای شرکت نموده اند.

حضور در جشنواره های تئاتر خیابانی ارس، جشنواره سراسری فتح خرمشهر، جشنواره سرسری دانشجویان، جشنواره ارسباران، جشنواره طلوع بهزیستی، جشنواره استانی کارنامه هنرمندان تئاتر بناب در سال ۹۳ می باشد .

همچنین بنا به اظهار رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بناب اجرای نمایش در جشنواره تابستانی شهرداری که در فضای باز برگزار شد و نیز سوگواره قافله سرخ از مهم ترین فعالیت های هنرمندان تئاتر بناب بوده است که بیشترین تماشاگر را نیز جذب نموده است ، همچنین مشارکت در بازسازی واقعه غدیر نیز از مهم ترین کارهای هنرمندان تئاتر بناب در سال ۹۳ می باشد.

حبیب صدقی در خاتمه از همت و تلاش هنرمندان انجمن نمایش در برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر بناب و نیز حمایت های فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و هیات داوران جشنواره تقدیر نمود.

انتهای پیام/ش