رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بناب از شروع احداث دومین کتابخانه روستایی خبر داد و گفت: کتابخانه ای بزرگ و مجهز در زیر بنایی به مساحت ۶۶۰ مترمربع در روستای روشت بزرگ در حال احداث است.

علی قانع صبح امروز در گفتگو با انعکاس بناب، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: هر اندازه که توجه افکار عمومی به اصل موضوع مطالعه کتاب جلب شود جامعه ما بیشتر از گذشته در مسیر تعالی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرار می‌گیرد و در نتیجه کشور پیشرفته تری خواهیم داشت.

رئیس کتابخانه های عمومی بناب از احداث کتابخانه ای بزرگ و مجهز در زیر بنایی به مساحت ۶۶۰ مترمربع در روستای روشت بزرگ خبر داد و گفت: زمین این کتابخانه خیر ساز توسط مادر شهید بهار محبوبی از اهالی روستای روشت بزرگ اهدا شده است و شرکت آرد اطهر به عنوان یکی از خیرین شهرستان کار ساخت ساختمان این کتابخانه را برعهده گرفته است.

وی افزود: ساختمان این کتابخانه در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طبق توافقات و برنامه ریزی های انجام شده با آقای جواد فشنگچی مدیر شرکت آرد اطهر امیدواریم در سال ۹۹ تکمیل و به بهره برداری برسد.

قانع با بیان اینکه در حال حاضر دو کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: کتابخانه شهید مدرس بناب با داشتن هزار و ۳۰۱ عضو،  ۳۵ هزار و ۵ جلد منابع اصلی، سه هزارو ۲۲۷ کتاب کودک و ۳ هزار و ۲۵۹ کتاب کمک درسی و همچنین کتابخانه کوثر بناب مخصوص خواهران با هزار ۶۵۵ عضو فعال، هفده هزارو ۱۰ منابع اصلی و ۲ هزار ۴۶۹ کتاب کودک و همچنین ۲ هزار و ۳۷۸ کتاب کمک درسی، دو کتابخانه شهری بناب محسوب می شوند.

وی افزود: در حال حاضر تنها کتابخانه روستایی شهرستان در روستای قره چپق با نام ابن سینا با ۳۵۱ نفر عضواصلی، ۲ هزارو ۵۱۱ منابع اصلی، ۸۶۲ کتاب کودک و ۲۸۱ کتاب کمک درسی در زیر بنایی به مساحت ۲۶۰ متر مربع در این روستا قرار دارد.

رئیس کتابخانه های عمومی بناب با تاکید بر اینکه همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های فرهنگی متنوعی در این شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: روز ۲۵ آبان ثبت نام برای تمامی همشهریان در کتابخانه های عمومی شهرستان رایگان است و علاوه بر آن، نشست های کتابخوانی، جلسات قصه گویی، جمع خوانی، مسابقات کتاب خوانی و بازدید مدارس مختلف و مهد کودک ها از کتابخانه های شهرستان از جمله برنامه های پیش بینی شده هستند.

علی قانع کم شدن سرانه مطالعه در بناب را نگران کننده دانست و گفت: مسائلی از قبیل مشکلات اقتصادی، کاهش تشویق و تلاش معلمان و والدین بر کودکان و دانش آموزان در راستای کتابخوانی ومراجعه به کتابخانه ها و از همه مهمتر گسترش چشم گیر فضای مجازی باعث شده سرانه مطالعه در بناب بسیار کاهش پیدا کند.

وی در پایان نقش خیرین در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مهم عنوان کرد و گفت: در شهرستان بناب برخی از روستاهای با جمعیت بالا مانند چلقائی، قرای پنجگانه و زاوشت نیاز به داشتن کتابخانه دارند که اگر خیرین همت نکنند دولت با توجه به مشکلات اقتصادی کشور توانایی ساخت این تعداد کتابخانه را ندارد.

انتهای پیام/ داود زیبائی