چند پروژه کشاورزی شهرستان بناب با حضور معاون زراعت و باغبانی وزارت جهاد و کشارزی به صورت ویدیو کنفرانس کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش انعکاس بناب، عصر روز چهارشنبه چند پروژه کشاورزی شهرستان بناب با حضور محمدعلی طهماسبی معاون زراعت و باغبانی وزارت جهاد و کشارزی، فرماندار بناب،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و سایر مسئولان شهرستان به صورت ویدیو کنفرانس کلنگ زنی و افتتاح شد.

 معاون زراعت و باغبانی وزارت جهاد و کشارزی در این سفر اظهار داشت: تعداد ۴۶ پروژه مهم تولیدی و عمرانی در بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و گلخانه ای با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، بانک ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود که در نتیجه برای ۹۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد.

محمد علی طهماسبی با اشاره ای به جزئیات این پروژه ها گفت: آغاز عملیات اجرایی و تکمیل سه واحد تولیدات گلخانه ای در سه شهرستان، با اعتبار ۳۱۰ میلیارد تومان از جمله این پروژه ها است که با بهره برداری از آن ها، ۱۳ هزار تن به میزان تولیدات گلخانه ای افزوده می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین یک واحد گلخانه ای مدرن با اشتغالزایی ۳۶۰ نفر در منطقه آزاد ارس در یک ماه آینده آماده بهره برداری خواهد رسید.

وی بهره برداری از پنج طرح صنایع غذایی با ظرفیت نگهداری ۵۰ هزار تنی را از دیگر طرح ها عنوان کرد و گفت: با افتتاح این مجموعه ظرفیت محصولات فرآوری شده از سه میلیون تن از سال ۹۲ به چهار میلیون تن خواهد رسید.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به افتتاح چند خط تولید جدید در شرکت مانی بناب، گفت: این مجموعه دارای فضایی بسیار مناسب و دستگاه بسیار پیشرفته در حوزه تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی است که توانسته برای جوانان زیادی اشتغال زایی کند.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی