نشست مشترك توسعه صادرات غيرنفتي صاحبان صنايع در مجتمع فولاد صنعت بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، نشست مشترک توسعه صادرات غیرنفتی صاحبان صنایع شهرستان بناب با حضور سردار نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) ، رفیعی فرماندار شهرستان بناب، امین زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی ، صاحبان صنایع و واحد های تولیدی و صادر کننده گان دراین مجتمع برگزار شد.

طاهرزاده قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در ابتدای این جلسه گفت: در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است این مجتمع به معنای واقعی در این راستا قدم برداشته و باوجود مشکلات عدیده توانسته است ضمن افزایش تولید و بهره برداری از واحدهای غیرفعال و اقدامات توسعه ای، در زمینه صادرات نیز رتبه اول میزان افزایش صادرات را در میان شرکت های فولادی داشته است.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم بالای ۱۲۰۰ نفری در این مجتمع افزود : مجموعه فولاد صنعت بناب با داشتن اشتغال مستقیم بالای ۱۲۰۰ نفری نقش بسزائی را در رونق تولید و حفظ اشتغال ایفا نموده است و در حال حاضر نیاز مبرم به حمایت و بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های قانونی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای استمرار تولید، حفظ اشتغال و فعالیت های مجموعه دارد.

سردارد نوعی اقدم در این جلسه با اشاره به راهکارهای صادرات به سوریه گفت : در حال حاضر فضا و شرایط مناسب برای فعالیت در کشور سوریه بوجود آمده است و حمایت های لازم در این زمینه از سرمایه گذاران و تولید کنندگان به عمل می آید و با توجه به نیازمندی های موجود، کشور سوریه میتواند برای چندین سال بازار هدف تولید کنندگان و صادرکنندگان مد نظر قرار بگیرد .

وی با شاره به پتانسیل و توانمندی موجود در منطقه نیز گفت : مجتمع فولاد صنعت بناب با اشتغال بالای ۱۲۰۰ نفر و توان بالای تولید محصولات فولادی دارای جایگاه و اهمیت ویژه ای است و شهرستان بناب از توانمندی و پناسیل بالائی در صنعت و تولید برخوردار است که در زمینه صادرات غیر نفتی میتواند نقش بسزائی را در بازار سوریه داشته باشد و باید اذعان کرد که در شرایط کنونی مراکز مقابله با مشکلات اقتصادی واحد های تولیدی هستند و ما آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی در این زمینه هستیم.

امین زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجانشرقی هم در این نشست گفت : در ۶ ماهه اول امسال صادرات محصولات غیرنفتی به خارج کشور از لحاظ ریالی ۴۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر حضور پررنگ تر در بازار سوریه نیز عنوان کرد: در سال‌های اخیر کشور سوریه در میان ۱۰ کشور بازار هدف ما نبوده است ولی با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط اعضاء میز تجاری سوریه صورت گرفته، امیدواریم صادرات استان به سوریه بیش از پیش توسعه یابد . انواع صنایع فلزی و غذایی جزو اولویت‌های صادراتی به کشور سوریه است که در هر دو زمینه آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از صاحبان صنایع شهرستان بناب و اعضاء میز تجاری سوریه در آذربایجان‌شرقی خواست تا هرچه سریع‌تر با بررسی ظرفیت‌های اقتصادی این کشور برای پذیرش کالاهای غیرنفتی آذربایجان‌شرقی در تأمین نیازهای اساسی کشور سوریه تلاش کنند و در این راستا برنامه عملیاتی خوبی تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تجاری کشور سوریه میزان صادرات به این کشور افزایش پیدا کند.

رفیعی فرماندار شهرستان بناب نیز در این نشست از هدفگذاری برای صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری خبر داد و گفت : هدفگذاری برای صادرات ۲۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات تولیدی این شهرستان در سال‌جاری انجام شده است ودر حال حاضر افزایش ۱۰۰ درصدی را نسبت به‌مدت مشابه سال شاهد هستیم.

وی در پایان به توانمندی موجود در شهرستان اشاره کرد و افزود : با توجه به توانمندی بالا و فعالیت واحد های تولیدی که در زمینه صادرات هم در عرصه ملی موفق هستند در بازار سوریه هم میتوان جایگاه ویژه ای را برای تولیدات این شهرستان متصور شد.

گزارش تصویری؛