صبح امروز مانور صحرایی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی بناب با هدف بالا بردن میزان آمادگی در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی در این شهرستان برپا شد.

به گزارش انعکاس بناب، رئیس درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بناب در خصوص برپایی درمانگاه صحرایی در این شهرستان گفت: این مانور در راستای پدافند غیر عامل و بالا بردن آمادگی و توان مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی نظیر سیل، زلزله و غیره در محوطه حیاط درمانگاه تامین اجتماعی بناب برپا شده است.

دکتر ظهراب ستاره با بیان اینکه این درمانگاه به همت مجموعه پرسنا درمانگاه تامین اجتماعی بناب برپار شده است، اظهار داشت: در این درمانگاه صحرایی اقداماتی مانند چک فشار خون،  تست قند خون،  ویزیت بیماران و همچنین اطفای حریق و غیره انجام می گیرد.

وی برگزاری چنین مانورهایی را برای بالا بردان سطح آمادگی جامعه پزشکی و درمانی در مقابله با حوادث را مهم دانست و گفت: در زمان وقوع حوادث فرصت اشتباه برای هیچ گروهی و یا شخصی وجود ندارد بنابراین این گونه مانورها و اقدامات تا به صورت عملی انجام نشود نقاط ضعف و قوت نیز مشخص نخواهند شد.

دکتر ستاره در پایان با بیان اینکه در این مانور نکات مثبتی خوبی حاصل شد، تصریح کرد: گروه های پزشکی بیماران را با رنگ بندی دستبند تریاژ (قرمز : بیماران بد حال و اورژانسی، زرد : بیماران تحت نظر، سبز: بیماران درمانگاهی و سرپائی و سیاه: بیماران فوت شد) گروه بندی کردند که در هنگام بروز حوادث این اقدام بسیار حیاتی و مهم است.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ داود زیبائی