نماینده مردم بناب گفت: تطمیع، تزویر و تهدید ، بلای جان کشور شده است و بزرگترین مانع پیشرفت می‌باشد. مردم رصد کنند و به کسی که هزینه فراوان می‌کند رای ندهند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج ضیاءالله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح «شفافیت هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی»  لازمه کشور است، اظهار داشت:  هدف از پافشاری بر قید دوفوریتی، آماده کردن برای انتخابات آینده است، اگر در مجلس تصویب و شورای نگهبان هم تایید کند لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی گفت: عمده‌ترین هدفی که از بابت این طرح دنبال می‌شود، این است که مردم بدانند هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها در چه حدی شفاف است، مبالغی که گاها هم کلان است، از کجا آمده و به کجا می‌رود؟ اخیرا در برخی شهرها از جمله تبریز، تعدادی از کاندیداهای انتخابات مجلس، رقم‌های هنگفتی برای هزینه تالارها و میهمانی ‌های خود پرداخت می‌کنند، حتی عده‌ای از کاندیداهای شهرستانی نیز مراسمات انتخاباتی خود را در مرکز استان برپا می‌کنند.

نماینده مردم بناب خاطرنشان کرد: عده‌ای در دوران مسئولیت خود با استفاده از رانت دولتی، اقدام به تاسیس شرکت‌های مختلفی می‌کنند و هزینه به دست آمده را در زمان انتخابات صرف امور خود از جمله شام و ناهار می‌کنند.

اعزازی یادآور شد: طبیعتا بعد از تصویب این طرح شورای نگهبان به خوبی می‌تواند نظارت داشته باشد و البته باید گفت این وظیفه بر دوش دولت قرار دارد که قانون را به خوبی اجرا کند. این احتمال هم وجود دارد که دولت با استفاده از این قانون از کاندیدای مورد حمایت خود جانبداری کند و یا حربه‌ای علیه دیگران استفاده کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نقش مردم در اجرای این قوانین تصریح کرد: مردم باید به این مسائل بیتفاوت نباشند و در زمان انتخابات همه این موضوعات را لحاظ کنند. درست است که از لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند، این را قبول داریم و شرمنده مردمم هستیم ولی باید توجه داشته باشند که قرار نیست هرکس پول بیشتری خرج کند نماینده شود، چرا که در این صورت، مجلسی روی کار خواهد آمد که قدرت حل مشکلات کشور را نخواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: تطمیع، تزویر و تهدید ، بلای جان کشور شده است و بزرگترین مانع پیشرفت می‌باشد. مردم رصد کنند و به کسی که  هزینه فراوان می‌کند رای ندهند.