مانور آمادگی نیروهای امداد رسان شهرستان با هدف سنجش میزان آمادگی دستگاه های مربوطه به مدیریت فرماندار و به صورت کاملا ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، عصر امروز مانور آمادگی نیروهای امداد رسان شهرستان به صورت کاملا ناگهانی و با مدیریت فرماندار بناب به صورت پایلوت در کارخانه همتا سیکلت واقع در شهرک صنعتی این شهرستان برگزار شد ت میزان آمادگی دستگاه های مربوطه از نزدیک بررسی و سنجش بررسی شود.

فرماندار بناب در حاشیه این مانور با بیان اینکه این مانور با هدف سنجش میزان آمادگی نیروهای امداد رسان شهرستان انجام شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل کاهش تلفات احتمالی در حواث غیر مرقبه از جمله آتش سوزی، زلزله، سیل و غیره میزان آمادگی نیروهای امداد رسان می باشد چراکه در این طور مواقع ثانیه های مشخص کننده همه چیز هستند.

رفیعی با تاکید بر اینکه هماهنگی میان نیروهای عملیاتی امدادی و نهادهای مربوطه در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی بسیار با اهمیت است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران از جمله مناطقی در جهان محسوب می شود که مرتبا در معرض بروز حوادث طبیعی قرار دارد لذا دستگاه های امداد رسان در سراسر کشور می بایست آمادگی بسیار بالایی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری این مانور ناگهانی و بدون هماهنگی گفت: این یک مانور ساده نبود بلکه تمرینی جدی برای دستگاه های امداد رسان شهرستان بود تا آن ها خود میزان آمادگی افراد و تجهیزاتشان را بررسی و هر چه زودتر نقاط ضعف خود را برطرف نمایند.

فرماندار بناب در خصوص میزان آمادگی نیروهای امدادی و خدمات رسان این شهرستان در مانور امروز گفت: کارشناسان فرمانداری به طور دقیق نحوه امداد رسانی و زمان رسیدن به محل حادثه فرضی را ثبت و بررسی کردند اما شاهد بودیم برخی نهادها آمادگی کامل و رضایت بخشی نداشتند.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از شرکت همتا سیکلت بناب مبنی بر همکاری با فرماندار ی در جهت برگزاری این مانور گفت: قطعا این مانور آخرین مانور سال نخواهد بود و در زمان های نامشخص از این طور مانورها با ابعاد و اشکال مختلف برگزار خواهیم کرد.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی