رئیس اداره پست شهرستان بناب از امکان ارسال مرسوله به خارج از کشور برای اولین بار در شهرستان بناب خبر داد.

جعفر فروزان فر صبح امروز در گفتگو با انعکاس بناب، با بیان اینکه باجه ارسال مرسوله و امانات به خارج از کشور همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در اداره پست شهرستان بناب راه اندازی شده است، اظهار داشت: خوشبختانه از امروز ارسال امانات پستی به خارج از کشور با حضور نماینده گمرکی در اداره پست بناب امکان پذیر شد.

وی تصریح کرد: این کار قبلا فقط  در حد یک پاکت نامه ارسال می شد ولی امروز ارسال امانات نیز میسر شده است و همشهریان می توانند با مراجعه به اداره پست شهرستان بناب نسبت به ارسال مرسوله خود به خارج از کشور اقدام نمایند.

رئیس اداره پست شهرستان بناب در خصوص الزامات ارسال مرسوله به خارج از کشور گفت: ارسال مسوله به خارج از کشور تابع قوانین و مقرراتی است که لازم است فرستنده مرسوله قبل از حضور در باجه پستی از این مقررات مطلع باشد.

فروزان فر افزود: همراه داشتن آدرس تایپ شده به زبان کشور مقصد یا یک از زبان های انگلیسی یا فرانسه، همراه داشتن کارت ملی هوشمند ارسال کننده و همچنین داشتن کارت اعتباری بانکی و توجه به بسته بندی و استفاده از لفاف مرسوله که الزاما کارتن پلاستیکی می باشد از جمله الزاماتی است که فرستنده باید به آن ها توجه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در هر کشوری ارسال یکسری از ابزارها و وسایل به عنوان ممنوعات پستی تعریف شده است، گفت: در همین خصوص لیست ممنوعات پستی، پروازی و گمرکی ایران به سایر کشورها در سامانه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.post.ir موجود است و مشتری می تواند با استفاده از اطلاعات این لیست در خصوص ارسال مرسولات خود تصمیم گیری کند.

رئیس اداره پست شهرستان بناب با بیان اینکه در ارسال مرسوله به خارج از کشور کالا باید به صورت باز و با ذکر نوع و ارزش کالا به باجه پستی تحویل داده شود، افزود: ارسال محتوی شکستنی در مرسولات ممنوع است و سایر محتویات نیز باید با دقت بسته بندی شود تا در طول مسیر دچار آسیب دیدگی نشود.

فروزان فر در پایان گفت: در حال حاضر ارسال مرسولات به خارج از کشور تنها از طریق هوایی انجام می شود و سرویس پیشتاز نیز به مقصد تنها تعدادی از کشورها قابل ارائه است که متصدی باجه در این زمینه راهنمایی های لازم را خواهد کرد.

انتهای پیام/ داود زیبائی