ضمن قدردانی از شرکت در این گفتگو،لطفا از عملکرد ۴ساله نماینده بناب در بخش کشاورزی درمنطقه که انجام گرفته است شرح بدید.. با سلام و احترام خدمت شما و همشهریان عزیزم و سپاس از وقتی که در اختیار بنده قرار دادید، بنده در ابتدا به نوبه خودم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رو […]

ضمن قدردانی از شرکت در این گفتگو،لطفا از عملکرد ۴ساله نماینده بناب در بخش کشاورزی درمنطقه که انجام گرفته است شرح بدید..

با سلام و احترام خدمت شما و همشهریان عزیزم و سپاس از وقتی که در اختیار بنده قرار دادید، بنده در ابتدا به نوبه خودم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رو به همه هموطنان و مسئولین کارآمد کشورم تبریک عرض می نمایم.

در طی ۴سال خدمتگزاری جناب اعزازی بعنوان نماینده بناب در مجلس و ریاست مجمع نمایندگان استان با وجود تحریم های خصمانه آمریکاو کمبود بودجه عمرانی دولت و همزمانی دوره ایشان با دولت جناح مخالف، اقدامات شایسته و بسیار خوبی در شهرستان بناب صورت گرفته است که بصورت خلاصه به برخی از آنها اشاره می نمایم:

احداث گلخانه به مساحت ۳ هکتار و اشتغالزایی مستقیم بیش از ۲۵ نفر/تسهیل در تامین اعتبار و تسهیلات بانکی ۷ طرح بزرگ دامداری و کشاورزی بخش خصوصی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد تومن با کارمزد ۷٪ /اجرای حدود ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در حوضه اراضی کشاورزی سد دوش.

اجرای بیش ۱۳۰ کیلومتر کانال انتقال آب اراضی کشاورزی روستاهای شهرستان.

افتتاح بزرگترین ایستگاه تحقیقاتی بوقلمون نژاد مادری با تامین اعتبار ۷میلیارد تومان.

افزایش اعتبارات دولتی شهرستان در بخش آب و خاک از مساحت ۹۰۰۰هکتار به مساحت ۱۲۵۰۰هکتار.

مساعدت در تسهیل رسیدگی و ارائه بیش از ۶۵ مجوز فعالیت های مختلف کشاورزی جهت ارتقا اشتغالزایی و تولید در منطقه

تامین اعتبار فعالیت های مختلف بخش عشایر بناب به ارزش ۳ میلیارد تومان

پیگیری در تامین اعتبار توسعه طرح ها و فعالیت های کشاورزی روستاها به ارزش حدود ۱۰ میلیارد تومن که ۴میلیارد آن فقط مربوط به سال ۹۷ بوده است.

پیگیری در تامین اعتبار طرح های احیا دریاچه ارومیه با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومن که اشتغالزایی ۱۲۰نفر از فارغ التحصیلان مهندسین کشاورزی نیز صورت گرفته است..

اجرای ۱۰۰۰هکتار آبیاری تیپی مزارع صیفی و جالیز شهرستان و کاهش ۴۰٪ آب مصارف کشاورزی

مساعدت در تسهیل تعیین تکلیف حدود ۶۵ پرونده قضایی تغییر کاربری کشاورزان که با سیاست های تندروی های مدیریت قبلی در فعالیتهای کشاورزی،چالشها و سختگیری های بی جایی باعث عدم اجرای فعالیتهای اشتغالزایی میشد.

پیگیری و تسهیل در تامین اعتبار ۴طرح بزرگ کارخانه فرآوری و بسته بندی تولیدات کشاورزی بخش خصوصی در منطقه.

که همین جا داره از زحمات جهادی وار همکاران مدیریت جهاد کشاورزی بناب سپاسگزاری نمایم.

جناب مهندس معصومی شما را که به عنوان نخبه کشوری و مهندس خوش فکر دربخش کشاورزی می شناسیم از برنامه ها و طرح های جناب اعزازی درصورت موفقیت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در این بخش هم اشاره نمایید.

برنامه و اهداف ایشان در پیشرفت بخش کشاورزی شهرستان به شرح زیر میباشد:

باتوجه به موافقت وزیر کشاورزی و مطالعات و اقدامات انجام گرفته اعم از تامین دو حلقه چاه ۸ اینچی و تامین اعتبار و تخصیص ۳۲ هکتار از اراضی ملی در روستا آخوند قشلاق شهرک گلخانه ای در اختیار سرمایه گذاران،شرکتهای تعاونی،مهندسان کشاورزی با تسهیلات بلندمدت و کارمزد ۷٪ قرار خواهد گرفت و پیگیری های لازم صورت میگیرد.

پیگیری اجرای پروژه سیستم آبیاری قطره ای و بارانی ۳۰۰هکتار از اراضی روشت بزرگ که تامین اعتبار جذب شده به ارزش یک میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون تومان امسال صورت گرفته است.

ساماندهی چاه های غیر مجاز کشاورزی شهرستان که به تعداد ۵۹۰۷ حلقه هستند که با برنامه ریزی و تامین اعتبارات لازمه از محل اعتبارات ستاد احیا دریاچه ارومیه وتجهیز کنتورهای حجمی هوشمند در کنار ۲۲۰۳حلقه چاه مجوزدار بتوانیم ضمن اجرای طرح اصلاح الگوی کشت کمک شایانی به کشاورزی پایدار و اشتغال و اقتصاد پایدار منطقه قدم برداریم.
توسعه شرکتهای خدماتی غیردولتی و ایجاد بستر اشتغالزایی بیشتر به فارغ التحصیلان رشته های مختلف کشاورزی که تاکنون در سال جاری دو شرکت به دفتر فنی مهندسی تجهیز شده و شاهد افتتاح آن بودیم.

برگزاری جلسات و کمیته های تخصصی رسیدگی مسائل و مشکلات کشاورزان،دامداران،صنایع تبدیلی کشاورزی و ارائه مشاوره و مساعدتهای لازمه که سهم بسیار خوبی در اشتغالزایی و صادرات شهرستان دارند.

پیگیری طرح های ستاد احیا دریاچه ارومیه و تامین اعتبارات جامعه کشاورزی شهرستان از این بخش..

در خاتمه مصاحبه اگه حرف خاصی دارید بفرمایید..

بنده به نوبه خودم از همه هموطنان و همشهریانم رو دعوت به حضور حداکثری در پای صندوق های رای مینمایم و توصیه میکنم به فرد اصلح و کارآمد بدون هیچ تعصبی رای بدهند..

ضمنا با حمایت از جناب ضیاءاله اعزازی و کارنامه بسیار خوب ایشان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی،از همه مردم شریف بناب میخواهم برای ادامه روند توسعه و پیشرفت بناب و منطقه، به همرزم شهید باکری، به رئیس مجمع نمایندگان استان، به سردار سازندگی بناب،به ضیاءاله اعزازی رای دهید..

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته