در جهت معرفی و شناخت کاندیداهای مجلس یازدهم در بناب؛ بخش دوم مصاحبه پرویز آبک را در ادامه بخوانید.

چه مشکلات قانونی را برای کشور در اولویت می دانید؟ و چه طرحی برای رفع آن دارید؟

یکی از عمده ترین مشکلات کشور را نبود تحزب گرایی می دانم، چرا که ما باید با ایجاد حزبهای مردمی راه را برای ورود و اظهار نظر مردم باز کنیم و سیاست کشور را به سمت حرفه ای شدن و دموکراتیک شدن پیش ببریم، مردم کشور ما از طرق مختلف حمایت خود را از نظام می کنند.

شرکت در راهپیمایی ها، انتخابات و شرکت در مراسمات ملی و مذهبی نوعی اعلام حمایت مردم از نظام می باشد که راه را برای ادامه کار هموار می کند و به مسئولان و نظام قوت می بخشد اما باید توجه کنیم نظام سیاسی ما در دریافت خواسته های مردم و تقاضاهای آنها با مشکلات اساسی، مواجه است، ما به خوبی تقاضاها و خواسته های مردم را در نمی یابیم و در کل در تصمیم گیریها دچار مشکل هستیم.

تمام کشورهایی که بنیان مردمی دارند از جایگاه حزبها به خوبی استفاده می کنند و بنده نیز قصد دارم از طریق مجلس و جایگاه نمایندگی کارهایی را برای اجرای هرچه بهتر قوانین که حاکم بر تحزب گرایی در کشور است را انجام بدهم تا راه را برای اظهار نظر، بیان تقاضا و تجمیع آنها از طریق احزاب هموار کنم.

در مسائل فرهنگی اولویت با کدام یک از حوزه ها است؟

باید قبول کنیم که ما یک کشور چند فرهنگی هستیم و با اقوام و فرهنگهای گوناگون می باشیم که ارتباط آنها از طریق قرار گرفتن در سایه یک دین عمومی و اسلامی برقرار می گردد و تا حدود زیادی فرهنگ دینی تاثیرات واگرایی فرهنگی را در کشور از بین برده است. اما در کل نباید از برنامه های دشمنان برای ایجاد و فعال سازی شکافهای فرهنگی غافل شویم.

ما باید به دنبال راه کارهایی برای جلوگیری از رادیکالیزه شدن فرهنگ های مختلف باشیم و در کنار آن برای تقویت وفاق ملی تلاش کنیم.

بنده معتقدم که می بایست روی تقویت هویت ملی در کنار جلوگیری از رادیکال نشدن هویتهای قومی کار کرد لذا فکر می کنم در دوجهت می بایست کار کرد، اول تقویت فرهنگ و هویت ملی و ایرانی که برآمده از تمامی فرهنگهای موجود می باشد و دوم ایجاد زمینه رشد و بالندگی هویتهای قومی به طوری که با هویت ملی تضاد پیدا نکند. و خود نیز رادیکالیزه نشود.

مهم ترین نقاط قوت و ضعف مجلس دهم را چه می دانید؟

مجلس دهم را مجلسی ناکارآمد و ضعیف می دانم چرا که به نمایندگی از مردم انجام وظیفه به درستی صورت نگرفته است، و علنا حقوق مردم را تا جایی که بایدپیگیری می کردند که به مصالح جناحی و دولت آسیب وارد نشود، این مجلس منفعل بود و ابتکار عمل نداشت و در کل در بحرانهای مهم مانند بلایای طبیعی اول سال هم به بدترین شکل ممکن انجام وظیفه کرد و حتی حاضر نشدند در اوضاع بحرانی و حساس کشور از تعطیلات برگشته و جلسه تشکیل بدهند، یعنی برایشان اوضاع کشور مهم نبود.

از طرفی دیگر مجلس تحت نفوذ جریانات بود و پس گرفتن استیضاح ها نشانگر وجود نفوذ دولت در مجلس بود که برای پیگیری منافع مردم بسیار ناپسند بود، ما همکاری بین قوا را قبول داریم ولی عدول از حقوق ملت را نمی پذیریم و به طور کلی من مجلس دهم را مجلسی ناکارآمد می دانم.

چقدر خود را نماینده شهر خود دانسته و چقدر خود را نماینده کل کشور می دانید؟ چه روشی برای برقراری تعامل میان اهداف بومی در مقابل اهداف کلان وطنی در پیش می گیرید؟

این سوال را اساساً سوالی نادرست می دانم چرا که عملکرد مجلس مجموع عملکرد تک تک نمایندگان نیست بلکه عملکرد مجلس در واقع عملکرد جمعی نمایندگان ملت در قالب قوه مقننه است و در کل منافع بومی ما جدای از منافع ملی نیست.

تصمیمات کلان به شدت بر مسائل بومی تاثیر می گذارد و ارتباط عمیقی باهم دارند و در کل منافع بومی و اهداف بومی متضاد با منافع و اهداف ملی و کلان متصور نمی باشد چرا که ما در قالب یک ملت زندگی می کنیم. که احوالمان متاثر از احوال کلی و ملی است.

در صورت حضور در مجلس مردم از چه طریق و کانالی می توانند با شما ارتباط داشته باشند؟ ساز و کار ارتباط مستمر شما با مردم چیست؟

دفتر ارتباطات مردمی می تواند مهم و ماثر باشد اما بنده قصد دارم ارتباط مستقیم با مردم برقرار کنم لذا برنامه دارم که به طور مکرر به تمامی روستاها و محلات بناب در معیت مسئولان شهر مراجعه کنم و از طرفی برنامه ای برای راه اندازی سامانه ارتباط پیامکی و بهره گرفتن از فضای مجازی برای ارتباط با مردم شهر دارم.

بنده خود را متعهد به پاسخگویی و گزارش عملکرد می دانم لذا هر شش ماه یکبار برای مردم گزارش عملکرد و دستاوردهایم را ارائه خواهم داد و خواسته های جمع آوری شده را از طرق مختلف پیگیری خواهم کرد.

اگر نماینده مردم بناب شدید چه برنامه ای برای ۴ سال نمایندگی خود ترسیم کرده اید؟

توجه و ایجاد تغییر در ساختار اداری شهرستان با استفاده از پتانسیل های داخلی و ایجاد اشتغال برای مردم بومی بناب و اقداماتی به صورت تیم کارشناسی انجام خواهد گرفت که به برخی از آنها اشاره می کنم.

۱- جذب سرمایه گذار جهت رونق تولید و اشتغال زایی جوانان بومی

۲- رونق دادن به واحدهای تولیدی و کارگاه های کوچک زودبازده

۳- حمایت از کارآفرینان زنان جهت اشتغالزایی آنها به صورت وسیع

۴- ایجاد اتاق همفکری ویژه بین کارفرمایان و کارگران

۵- تشکیل صندوق شرافت جهت رفع مشکلات جوانان

۶- احداث شرکت تعاونی کشاورزان در جهت حذف دلالان این بخش و کسب عایدات بیشتر برای کشاورزان

۷- اقدامات رفاهی در مجلس برای اقشار کم درآمد و محروم

۸- استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های گردشگری بناب مانند تالاب قره قشلاق و روستاهای صور و توتاخانه

سخن آخر خود را به مردم بناب بگویید؟

از مردم ولایتمدار و مومن شهرستان بناب انتظار دارم بدور از هرگونه جناح و تعصب سیاسی در روز دوم اسفند پای صندوقهای رای حضور پیدا کنند و آگاهانه فرد اصلح را انتخاب نمایند. بدانیم عدم حضور باعث خوشحالی دشمنان نظام و انقلاب خواهد شد.

انتهای پیام/ش